1.9

Barbie som prinsessan och tiggarflickan

Barbie sjunger i sin första musikal. Modern återberättelse av den klassiska sagan om förväxlade identiteter och vänskapens betydelse. Baserad på Mark Twains historia. Barbie gör en dubbelroll som två otroligt lika flickor, en prinsessa och en fattig bybo, vars öden korsas.

Originaltitel Barbie as the Princess and the Pauper
Regissör William Lau
Manus Elana Lesser, Cliff Ruby
Genre Animerad, 2000-tal
Skådespelare Kathleen Barr (röst), Martin Short (röst), Ellen Kennedy (röst), Roger Monk (röst), Mark Hildreth (röst), Garry Chalk (röst)

Jormungandr
2013-02-12
Helt ok om än lite förutsägbart och för mycket sång nummer. bättre än många andra datoranimerade filmer sin billiga produktion till trots
samrand
2009-03-04
Hehe, faktiskt rätt bra :P
ses11
2008-07-13
Antikvalitet blir till kvalitet när Barbie försöker göra en seriös animerad äventyrsfilm återigen. Det är otroligt härligt att se denna skit. Ungefär lika bra som en elefant om kissar. Men trots det håller väl alla med om att det är kul att se på en elefant som kissar? Denna film följer samma exempel.
Killamangiro
2007-11-16
äääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää
TheRock
2007-05-19
Mycket bra film. Gillar Erika och Annelise skarpt. Och sångerna är så underbara. Älskar Jag Är Som Du. Du Är Som Jag .... Den sången är så mysig.
Stoffen
2007-03-12
nostalgi!
eowyn_cat
2007-02-17
varsin katt. hahahahahahahahahaahahahhahahahahahhahaahahahahaahahahahahahhahahahaahahhahahahhahahahahahhahhahahahahahaah!!!! jag älskar den<3
IronWoodis
2007-02-09
Det roliga är ju att jag har sett den här massvis med gånger. Jag har skrattat så mycket åt de "borttagna scenerna" trots att det egentligen inte är roligt :P
Flisan_615
2006-10-29
så jätte overklig!
Enna
2006-10-29
Både dålig sång och dåligt ritad, behöver inte se klart den här för att veta vilket betyg den förtjänar.