2.4

Barbarosa

Karl Westover, en ung cowboy, stöter ihop med den legendariske laglöse Barbarosa och snart är de båda två på flykt undan lagen på en resa genom sand och öknen.

Originaltitel Barbarosa
Regissör Fred Schepisi
Manus William D Wittliff
Genre Western, 80-tal
Skådespelare Willie Nelson, Gary Busey, Gilbert Roland, Isela Vega, Danny De La Paz, George Voskovec, Howland Chamberlain
Filmnummer 19709

jonbo
2012-06-16
Busey och Nelson är bra, Busey förvånansvärt nedvarvad. Men historien saknar tillräckligt att ge för att hålla uppe nåt intresse. Nu blir det mest en liten söndagsmatiné som rullar på medans man smälter familjemiddagen.
Rune2000
2010-08-06
Vem kan fortfarande minnas den där tiden när både Willie Nelson och framför allt Gary Busey var riktigt bra? Visst gjorde båda rätt märkliga karriärval på 80-talet men de ska verkligen inte skämmas för prestationer i denna film. Tyvärr blir det inte så mycket till handling när hela filmen kretsar kring en man som ingen kan döda (a lá John Wayne's "The Shootist") och blir rätt trist även för en 85 minuters långfilm.
Bomkia
2007-05-29
Bortglömd western som inte är allt för dålig, tycker Nelson är förvånansvärt bra. 3-