3.2

Bang och världshistorien

Filmen om Bang, Barbro Alving: Om den legendariska humoristen. Om en modig kvinna som betalade priset för sin personliga övertygelse. Som krigskorrespondent i hela världen utsatte hon sig som knappast någon annan journalist förr eller sedan. Filmteamet har åkt jorden runt i hennes spår.

Originaltitel Bang och världshistorien
Alternativ titel Bang
Regissör Maj Wechselmann
Manus Maj Wechselmann
Genre 2000-tal, Dokumentär
Skådespelare Gunilla Nyroos (röst), Agneta Wallin (röst)

KimEkberg
2010-06-25
speciellt vackert kan man ju inte gärna beskylla detta för att vara, men väl ett intressant stycke levande historia. synd bara att man inte får mer inblick i den privata personen Bang, det hade tänkbart kunnat ha varit nåt.
Pedro
2008-05-25
Ett mycket intressant människoöde som jag vill veta mer om. Filmen hade tjänat på att vara längre.
PaulKeres
2008-05-18
Jag delar Sussans bedömning. Barbro Alving var en oerhört spännande och intressant människa och en av våra största journalister, men filmen gör henne inte rättvisa.
GeneralBussig
2008-04-07
Vilket flyt.
alowishes
2008-04-04
Ah, så fin! Så bra! 4+!
Sussan
2008-03-20
Jag tycker inte att Wechselmann förvaltar materialet eller berättelsen. Det är segt och jag bara vill hem och läsa om allt i stället. Bang var fantastisk. Filmen om henne: inte.
nopasaran
2008-03-07
Intressant film som väcker ens nyfikenhet att vilja veta mer om Bang. Den blir lite ytlig. Ville haft mera information och lite mer djup på kunskapen. Vilken betydelse har hon idag? Roligt att se journalbilder från när det begav sig.