2.8

Bandslam

En ny grabb i stan samlar ihop ett gäng och skapar ett rockband. Tillsammans åstadkommer de deras drömmar och tävlar mot de bästa på den största tävlingen under året, nämligen "Bandslam".

Originaltitel Bandslam
Alternativ titel High School Rock
Regissör Todd Graff
Manus Todd Graff, Josh A Cagan
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Aly Michalka, Lisa Kudrow, Vanessa Hudgens, Gaelan Connell, Ryan Donowho, Scott Porter, Charlie Saxton, Tim Jo, Lisa Chung, Elvy Yost, Farah White, Blair Bomar, Casey Williams

HerrNenne
2016-08-17
Måste nästan dra ner betyget för en bit i mitten var så pinsam så att jag var tvungen att småspola förbi lite. Jag avskyr pinsamma scener i film och undrar vem det är som egentligen uppskattar dom. Sak samma, förutom det så är det en trevlig, enkel och mysig film. Lite plastig förstås men det är ju ungdomar.

2014-04-28
En ganska mysig film
yrkeschaufföre
2014-03-27
Jag såg om "Josie and the Pussycats" och undrade var Alyson var, när jag insåg mitt misstag så såg jag denna åxå.
filmfreak1
2013-03-14
För lå5ng..
december98
2011-08-23
långtråkig!!!!!!!!!!!!!!!
snyltare
2011-07-04
Skön kille! Och skön mamma. Deras historia var fin, faktiskt. Och resten var ju lite småputtrigt. Sen störtdök filmen när det återstod 20 minuter, men på det stora hela blir det ändå helt okej.
Leane
2011-06-21
Inte så corky som man skulle kunna tro. Inte hela tiden iaf.
Sodastream
2010-12-04
referenser till Bowie och Belle& Sebastian inom de 5 första minuterna. Måste nog se vidare..
ProtexBlue
2010-06-15
Den var extremt dåligt. Vart fick de tag på alla värdelösa skådisar...??!!
Fredrik83
2010-05-31
Jag tänker direkt på School of Rock när jag ser den här filmen och det är positivt för den film älskar jag! Bandslam är en väldigt skön film och kolla på, behöver inte fundera så mycket utan man kan bara kolla och njuta. Ingen märkvärdig film egentligen men samtidigt inget direkt super dåligt heller. Så klart godkänd