3.1

Balto

Balto är en blandning av en hund och en varg. Han blir utstött både av människorna och vargarna. Men när Balto får i uppdrag att frakta medicin till sjuka barn i Alaska får han chansen att bevisa hur modig han är.

Originaltitel Balto
Regissör Simon Wells
Manus David Steven Cohen, Elana Lesser, Cliff Ruby, Roger S H Schulman
Genre Animerad, Familjefilm, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Kevin Bacon (röst), Bob Hoskins (röst), Bridget Fonda (röst), Jim Cummings (röst), Phil Collins (röst), Jack Angel (röst), Danny Mann (röst), Robbie Rist (röst), Juliette Brewer (röst), Sandra Dickinson (röst)

2021-04-27
Nja, var väl inget mästerverk, lite seg då och då, men 1000 gånger bättre än Dingo pictures version...
peu-depeu
2015-09-06
Alla karaktärer är 100% stereotyper och finns i dussintals andra filmer. Handlingen är "vi måste ta X till Y" har gjorts massor gånger förut. De möter massa faror på vägen, när den ena är avklarad kommer nästa. Filmen har tyvärr inget att erbjuda.
ShenLong
2014-05-22
kommer bara ihåg den som "bästa filmvalet denna månaden"
Portugallien
2014-04-27
kattsallad
2013-12-18
Åh en av mina favoritfilmer när jag var liten, inte sett den på många år förrän idag, men ja den var fortfarande sjukt bra och mysig.
drsatan
2013-10-01
det enda som räddar filmen är att peter harryson gör rösten här.annars är filmen rätt medioker.det är en typisk barnfilm.man vet vad man får.slutet va ruggigt dåligt.frågan är om jag kommer se den här igen?knapptast
embla13
2012-06-26
En av mina käraste!
MovieGooner
2012-05-18
Underbar film, vet inte hur många gånger jag sett denna som liten. Given 5:a.