1.5

Baltic Storm

En journalist från Berlin som utreder svarta vapenaffärer och en svensk advokat upptäcker den hemska sanningen bakom förlisningen av "m/s Estonia" 1994, där mer än 850 personer drunknade.

Originaltitel Baltic Storm
Regissör Reuben Leder
Manus Reuben Leder, Jutta Rabe, Kaj Holmberg, Henning Witte, J A Gaudet
Genre Drama, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Greta Scacchi, Jürgen Prochnow, Donald Sutherland, Dieter Laser, Barbara Schöne, Thure Riefenstein, Jürgen Schornagel, Jürgen Tarrach, Birgit Stein
Filmnummer 19493

Raimo_1985
2019-07-19
Skulle gärna ge godkänt men det går tyvärr inte. Det är för skräpigt. Jag är mycket Estonia-intresserad så teorierna var inte nya och smaskiga för mig heller.
2019-03-20
Nja ,så otroligt seg film och instämmer med föregående talar. Jag orkade heller inte se filmen..
Crosswordgirl
2014-10-16
för dålig, kunde inte se klart.
narmada87
2014-10-09
Fyfan!
Asmorod
2013-12-18
Pinsamt usel. Det bästa med filmen var nöjet att lämna tillbaka den till videobutiken.
nestle
2013-10-29
Vilken kass skit. Det ända som räddar filmen något är Donald Sutherland. Det räcker dock inte för att den här filmen ska förtjäna något annat än en 1:a.
Screwface
2012-12-21
Detta är tamejfan det absolut sämsta skit jag sett. Inte nog med att Jutta (psykot) Rabe försöker sko sig på Estoniakatastrofen men skådespeleriet är direkt kränkande mot offren och dess anhöriga. Varför Donald Sutherland är med i denna är ett fenomen i sig....
Oskar16
2011-11-04
Bland de absolut sämsta filmer jag någonsin sett. Usel film som inte tillför någonting alls. Om man skulle kunna satt en nolla i betyg så skulle jag tveklöst satt detta som betyg men nu blir det den svagaste ettan som finns!
2009-11-06
Jisses! Det finns många filmer som påstås vara usla, men det är enbart ett fåtal av dessa som verkligen lever upp till detta. Baltic Storm är tveklöst en av dem. (2/15)
brunogat
2009-10-04
Orkade inte se klart hela. Värdelöst och tillför inget som man inte kan läsa om på andra håll.