2.5

Bageriet på Portobello Road

Fast besluten att fullfölja sin bortgångna mammas dröm att öppna ett café i charmiga Notting Hill, tar 19-åriga Clarissa hjälp av sin mammas bästa vän Isabella och sin excentriska mormor Mimi. Tre generationer kvinnor måste övervinna sorg samtidigt som de börjar äventyret med att etablera ett bageri mitt i London, som är fyllt av kärlek, hopp och färgstarka bakverk från hela världen.

Originaltitel Love Sarah
Regissör Eliza Schroeder
Manus Jake Brunger
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2020-talet
Skådespelare Celia Imrie, Shannon Tarbet, Shelley Conn, Rupert Penry-Jones, Bill Paterson, Grace Calder, Candice Brown, Denise Welch, Lucy Fleming, Max Parker

HerrNenne
2022-04-04
2022-01-15: Går knappt att se på. Den här filmen borde handla om kärleken till mat&bak, och hur det speglar livet. Men så är det inte. Här är bakningen nåt jobbigt man måste göra, och endast ett sätt att bli ekonomiskt framgångsrik. Inget hjärta.
KyLLo
2022-01-26
Välproducerad. Jag tror att det är lättare att leva sig in i filmen om man kan relatera till London och Notting Hill och har ett intresse för olika matkulturer. Jag bryr mig inte om personerna och deras relationer. Istället väckte handlingen andra tankar. Spontant låter det inte som en ny och revolutionerade affärsidé med bakverk från olika länder. Jag har inte hittat någon bakgrundsinfo om filmen, så jag låter det vara osagt.
idaho1981
2022-01-08
Småmysigt, men väldigt förutsebart och tillrättalagt. Det som räddar upp det är skådespelarna. Svag trea eller stark tvåa.
okidoki
2022-01-01
charmigt från London
Albion
2021-12-31
Varm och fin visst, men otroligt sliskig och tillrättalagt på ett sätt som blir för mycket till slut. Betyget blir en 2:a