2.4

Bad Influence

Michael håller på att hamna i bråk när en främling kommer och hjälper honom. Innan han hinner tacka har främlingen försvunnit. Senare möter han främlingen igen, hans namn är Alex. De två bestämmer sig för en utekväll. Alex tar med Michael på en klubb. Efter några dagar så har Alex kommit in Michaels liv och vänder upp och ner på det. Alex visar sig vara rätt så farlig...

Originaltitel Bad Influence
Regissör Curtis Hanson
Manus David Koepp
Genre Drama, Thriller, 90-tal
Skådespelare James Spader, Rob Lowe, Lisa Zane, Kathleen Wilhoite, Palmer Lee Todd, Rosalyn Landor, Christian Clemenson, Tony Maggio, Marcia Cross

Berniey
2013-04-05
Riktigt bra thriller med en minnesvärd Rob Lowe o det är överlag välspelat i en enkel men effektiv thriller.
dudson
2011-09-22
Trevlig Thriller med skapliga spännings-moment,Lowe är Klockren som slemmig Psykopat!) Och James Spader är perfekt som nördigt offer...
jimmyringo
2009-12-19
Bra thiller där Rob Lowe övetygar som psykopat

2008-03-11
Har sett den för länge sen på vhs... minns att Rob Lowe är cool , men lite gayig i denna film.
Sillion
2008-01-31
Stört cool film. Rob Lowe är fantastik som en lögnare beredd att gå hela vägen. Också har den en kanin-mask precis som Donnie Darko!
lehtonen
2007-08-12
En okej film att fördriva tiden med men en ganska dålig sådan ändå.
MoonieZ
2007-05-20
Intressant endast iom den lösa kopplingen till Rob Lowes "skandal".
iLEZ
2007-03-05
Tydligen skall "Who's Laughing Now" med Skinny Puppy vara med i soundtracket. Ännu en film att se på grund av en liten småsak. :D
chris_lambert_
2005-07-11
smart sak som dock blir lite väl psycho mot slutet men jag gillar Rob lowes överspel ..
Suspiria
2005-05-30
blir alltid frustrerad av såna här filmer. minns inte att robert downey jr var med?