2.4

Backtrack

Psykologen Peter Bowers liv kastas in i tumult när han upptäcker att hans patienter är spöken av personer som dött tjugo år tidigare. Av rädsla för att förlora vettet återvänder Peter till sin hemstad där han avslöjar en hemsk sanning som bara han kan ställa till rätta.

Originaltitel Backtrack
Regissör Michael Petroni
Manus Michael Petroni
Genre Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Adrien Brody, Sam Neill, Robin McLeavy, Bruce Spence, Anna Lise Phillips, Jenni Baird, Chloe Bayliss, Malcolm Kennard, Michael Whalley, Matthew Sunderland, George Shevtsov, Emma O'Farrell, Greg Poppleton, Barbara Gouskos, Jill McKay

Robkiller
2017-11-27
Australiensisk spökthriller som fungerar helt ok. Välspelad och handlingen håller intresset uppe.
TheHorrorfan
2017-08-01
Bra story, men på det stora hela så var den alldeles för långdragen. Stark 2:a.
Merwinna
2016-02-13
Inget originellt här. Om man har sett mycket skräck, kan man se nästa steg komma hela tiden, och man vet på ett ungefär hur en sådan här historia om hemsökelse brukar sluta, vad det brukar vara som ligger bakom. Man förstod också tidigt exakt var finalen måste utspela sig. Men det är ändå en bra och sevärd film, p.g.a. den är kuslig, intressant och spännande. Det flyter på hela tiden. Huvudrollsinnehavaren spelar helt otroligt bra och trovärdigt: sorg, misstänksamhet, rädsla, ångest, förtvivlan, psykisk nedbrytning o.s.v.. Det finns några jumpscares här, som i sig är välgjorda, men som egentligen inte passar in i filmen. Filmen som helhet hade varit bättre, mer seriös, utan dem.