2.4

Babylon 5: The Legend of the Rangers: To Live and Die in Starlight

David Martel är nybliven kapten på det gamla och nergångna skeppet 'Liandra'. Han får i uppdrag att eskortera skeppet 'Valen' när det transporterar en grupp diplomater. Det visar sig bli allt annat än ett rutinuppdrag.

Originaltitel Babylon 5: The Legend of the Rangers: To Live and Die in Starlight
Alternativ titel Babylon 5: Legend of the rangers
Regissör Michael Vejar
Manus J Michael Straczynski
Genre Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Dylan Neal, Andreas Katsulas, Alex Zahara, Myriam Sirois, Dean Marshall, Warren Takeuchi, Jennie Rebecca Hogan

eandersson
2015-04-19
Besvikelse jämfört med serien. Den inleder bra men öppnar dessvärre inte de nivåer jag hade hoppats på. De må enbart ha haft med endast EN karaktär ur serien men det var inte vem som helst, G'Kar för att vara exakt, en av mina personliga favoriter. Bortsett G'Kar så kändes det väldigt lite Babylon 5, en riktig sidostory som man förstod på titeln. Skulle väl vilja säga att den knappt klarar godkänt, 2½, eller landar precis under. Några decimaler sämre än The River of Souls, som jag såg precis före denna.
amam
2015-04-07
Bättre datoranimation än tidigare. Det är väl filmens egentliga styrka. Annars känns det mest som ett gäng som lajvar B5 och inte riktiga skådisar eller ens ett riktigt manus.
Volkov
2010-05-20
Den sämsta av b5-filmerna. Andreas Katsulas är den enda behållningen.
Cyoor
2010-03-07
Mycket svag 3:a Den här har väldigt lite med övriga serierna och filmerna att göra. Den talar inte om något om vad som hände i tidigare serier och det den lägger upp är en början på något som man aldrig får reda på vad det är. Självklart blir det så när man börjar en ny serie som aldrig blir avslutad.
WederLight
2009-08-13
Fångar emellanåt stämningen som gjorde B5 så bra, men oftast oftast missar de målet ganska rejält.
NEDERVETIL
2007-05-04
Igen så känns det dumt att en otroligt bra serie, vars långfilmer inte håller måttet.... Åven denna Film är en Flopp jämnfört med den fantastiska serien....
LjudArvid
2006-11-12
Just det ja, Andreas Katsulas gör verkligen filmens bästa insats :)
LjudArvid
2006-11-12
Känns verkligen som ett pilotavsnitt till en ny serie i Babylon 5s värld. Funkar hyfsat som film (även om den känns rätt oavslutad rent handlingsmässigt), men skulle vara grymt bra som start på en hel serie om Rangers.
erikthemyth
2005-12-19
Skit skit skit dålig... det e fan illa när filmmuskiken får en att vilja kräkas
fisk0
2005-12-16
Effekterna är oftast skrattretande. Sättet de sköter vapensystemen i skeppet på måste vara det fulaste i filmhistorien. Men det finns faktiskt några rätt bra delar av filmen - spökerierna är både snygga och stämningsfulla.