2.4

Baby-bossen

Baby-bossen är berättelsen om hur nykomlingen i familjen kan vända upp och ner på hela ens tillvaro. Men det är också en historia om vikten av sin familj, berättat ur synvinkeln från en fantasifull 7-åring vid namn Tim.

Originaltitel The Boss Baby
Alternativ titel Boss Baby
Regissör Tom McGrath
Manus Michael McCullers
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, 2010-tal
Skådespelare Alec Baldwin (röst), Steve Buscemi (röst), Jimmy Kimmel (röst), Lisa Kudrow (röst), Tobey Maguire (röst), Miles Bakshi (röst), James McGrath (röst), Conrad Vernon (röst), ViviAnn Yee (röst), Eric Bell Jr (röst), David Soren (röst), Edie Mirman (röst)

Robkiller
2023-12-17
Var väl lite smått underhållande och försöker väl ha något budskap, men flummar ur lite väl mycket.
Tatty
2019-05-02
Favoritfilm här hos oss nu! Sonen tittade på den för tredje gången på tre dagar. Väldigt rolig, gullig och spännande film. Får oss skratta och le.
2018-10-11
Så jäkla tramsig!!!
haajen
2018-05-06
Helt ok, tappar mot slutet men vägen dit är rätt underhållande.
DashX
2018-03-03
Jag tyckte att den var ganska skoj, jag.
picklessmulan
2017-11-25
Tyckte denna var riktigt bra!
vonadel
2017-10-14
Min första animerade i 4K och blir impad av den knivskarpa kvallen. Det lägger sig efter hand, ungefär som engagemanget för filmen i stort. Tycker ändå den var helt ok, t o m lite bättre än väntat, då den fått ganska ljum kritik. 6/10
emilype
2017-09-18
Handlingen innehållslös och något förvirrande. Den var inte ens rolig. Varken jag eller mina två barn (6 och 12 år) skrattade en enda gång. Ett kred är att den tog upp syskonkärlek och problematiken att bli storasyskon och dela uppmärksamheten samt fantasifullhet hos barn (även om det ibland var mer "obehagligt" hur mycket fantasi han hade). En mycket svag 2a.
myslas
2017-09-07
Snyggt animerad och har något enstaka moment som man skrattar åt men herre jösses vilket innehållslöst skräp.
markus1990
2017-08-27