2.3

Collide

En amerikansk backpacker blir som deras förare involverad med en grupp drogsmugglare. Han hamnar på rymmen från sina arbetsgivare längs Kölns fartfyllda motorvägar.

Originaltitel Collide
Alternativ titel Autobahn
Regissör Eran Creevy
Manus Eran Creevy, F Scott Frazier
Genre Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Nicholas Hoult, Felicity Jones, Anthony Hopkins, Ben Kingsley, Marwan Kenzari, Aleksandar Jovanovic, Christian Rubeck, Erdal Yildiz, Clemens Schick, Johnny Palmiero, Ben Hecker, Joachim Król, Markus Andreas Klauk, Michael Epp, Christina Hecke, Nadia Hilker

2023-05-29
Korkat så det knakar, men snygga actionscener och ett bra driv. Castingen blev jag dock inte klok på med en utspökad Kingsley och en cool Hopkins. Och varför såg "hjälten för dagen" mest ut som en ledsen kyckling?
2021-02-08
Ett par halvcoola actionscener med bra ljudeffekter och musik räddar den till en klar tvåa trots att karaktärer, dialog och handling annars hade gett den en etta.
Hanness
2020-05-29
Trams, helt overklig och saknar all logik. Går knappast till så om man behöver en ny njure.
Djason
2017-11-21
När man ser stora namn som Hopkins och Kingsley i en film man aldrig har hört talas om ringer b filmsklockan, men denna rulle är snyggt gjord och välspelad. Bortser man från de fullständigt ologiska i filmen är den riktigt underhållande.
Howler19
2017-11-03
Bra actionscener helt klart och det är ju som alla ser fina namn i rollistan. Dessvärre är det för mycket i handlingen som är ogenomtänkt för att det ska bli bra, men det duger att se på i alla fall.
Pyong
2017-08-27
Idiotisk story, dåligt skådespel, värdelöst skriven - överdriven är ett för milt ord för att beskriva den här filmen. Ja, actionscenerna är snyggt gjorde, men de är så extremt överdrivna att du sitter bara och undrar vad tusan de tänkte när de gjorde filmen... Kort sagt, det är en hjärndöd actionfilm som vill vara mer än den är med ÖVERDRIFT skrivet stort på omslaget
Totenkopf
2017-01-27
Välgjord action utan att slå över allt för mycket.
Julius
2017-01-04
Satan vilken skön action med lagom distans och humor. Biljakterna är riktigt snygga och bra musik! Stark fyra.
ulpe01
2017-01-02
När stora namn som Anthony Hopkins, Ben Kingsley, Felicity Jones och Nicholas Hoult medverkar i en film som hinner komma ut innan man hört talas om den vet man att det inte kommer att vara den bästa filmen man sett. Blev därför positivt överraskad av hur underhållande jag ändå tyckte att det var. Men Hoults Houdini-manövrar blir lite för många i längden...
PeterTheW
2016-12-25