2.6

Austin Powers: The Spy Who Shagged Me

Dr Evil har återvänt från en djupfryst tillvaro i världsrymden till 60-talet och smider nya djävulska planer för att ödelägga jorden. Austin Powers tar sig också tillbaka i tiden för att stoppa honom.

Originaltitel Austin Powers: The Spy Who Shagged Me
Regissör Jay Roach
Manus Mike Myers, Michael McCullers
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Mike Myers, Heather Graham, Robert Wagner, Elizabeth Hurley, Michael York, Rob Lowe, Seth Green, Verne Troyer, Mindy Sterling, Kristen Johnston, Will Ferrell

Skapad 2019-11-09 av Stygga-Vargen
Jag har alltid förknippat Mike Myers främst med Austin Powers-filmerna och den bästa filmen i serien är i min mening The Spy Who Shagged Me. Hemlig internationell agent är också ganska bra medan...   Läs mer »

karlmats
2021-06-22
Efter att omtitten på första filmen genererat en ganska stor besvikelse var väl förväntningarna på nästa omtitt inte speciellt höga. Det visade sig vara helt korrekt och den gamla 3an rök rätt snabbt. Det här är t.o.m. ett steg ner från första filmen och hade det inte varit för Heather Graham så hade den vacklat farligt nära kanten alltså. Men vilken energi och karisma hon för med sig, då spelar det inte så stor roll hur mycket man stör sig på Austin själv. Dr Evil är lite mindre rolig den här gången och det gäller väl det mesta. Nya figuren Fat Bastard var ju iaf en svag positiv överraskning, men i övrigt är det ganska långt mellan fnissningarna. En svag 2a, jag gissar att om jag nån gång ser den tredje och sista filmen kommer den vara en kandidat för bottenbetyget, jag har svårt att se att Beyonce skulle vara det som räddar serien. (2004-08-06)
larsen1976
2019-04-09
Inte lika kul som dom andra filmerna. Med en snudd på en tvåa.
2018-01-23
Dom här filmerna är bara så otroligt fåniga. Var finns humorn?
SiouxieSue
2017-12-03
Filmen duckar diskriminering (och således sexism) genom att göra narr av allt och alla: kvinnor, skottar, spionfilm, militärer, britter, överviktiga, minoriteter, deltagare i talkshows, sexistiska män, dvärgar, tyskar. Dessutom är Mike Myers svinkul och då får man göra nästan vad man vill.
Jamesa
2017-03-04
Nej.
2017-01-28
Så utomordentligt barnsligt! Den första filmen betydligt mer sammanhållen medan vi här mest får löst sammanhållna gags, men det är ändå roligt mest hela tiden. Många skämt missar målet, men det kommer såpass många nya att man inte hinner störa sig nämnvärt.
Fiskjävel
2016-10-31
För mig är denna film motbjudande i många avseenden. Den är sexistisk, gör narr av minoriteter i samhället och har ett värdelöst innehåll. Humorn existerar knappt och ligger som högst på högstadienivå. Jag kan knappt komma på något tillfälle då jag drog på smilbanden. 1+.
2016-08-13
Det här är den enda bra Austin Powers-filmen. De andra filmerna i serien känns bara överdrivna och larviga. Visst är även denna överdriven och larvig på sina ställen men tycker ändå den är väldigt bra.
wasteoftime
2016-06-03
Det är svårt att veta vad man ska säga, egentligen. Ännu svårare att förstå varför jag gav mig på att se den här igen. Jag försökte se om Goldmember för ett gäng år sedan och fick stänga av efter en halvtimme. Riktigt så illa är inte det här, men det är illa nog för att få hela Kanada att gömma ansiktet i handen... 6,5 på SH-skalan.
krank-mma
2015-08-16
Jätte-jätte-jättedum, extremt barnslig, och har den där sortens humor som mest slår mot minoriteter och utsatta grupper. Jag menar för i helvete, den har en blackfacekaraktär. Det blir liksom inte sämre än så. På det ideologiska planet. Jag är dock rätt privilegierad och tillhör ingen av de grupper filmen sparkar på, så för mig går det bra att både avsky den ideologiskt och samtidigt tycka att den är rätt kul. Snoppskämt blir heller aldrig gamla. Filmen är också rätt visuellt genomtänkt och snygg, har bra musik och massvis med kändisar i små och stora roller.