2.6

Austenland

Jane är besatt av Mr. Darcy från "Stolthet och fördom", och på en resa till en engelsk semesterort fantiserar hon om att träffa den perfekta gentlemannen.

Baserad på romanen Austenland av Shannon Hale från år 2007.

Originaltitel Austenland
Regissör Jerusha Hess
Manus Jerusha Hess, Shannon Hale
Genre 2010-tal, Komedi, Romantik
Skådespelare Keri Russell, JJ Feild, Bret McKenzie, Jennifer Coolidge, Jane Seymour, Georgia King, James Callis, Ricky Whittle, Rupert Vansittart, Ayda Field, Ruben Crow, Demetri Goritsas, Parker Sawyers, Sarah Niles
Filmnummer 102019

Robkiller
2017-12-03
Hyfsat meningslös komedi, som ändå stundtals är lite underhållande.
yrkeschaufföre
2017-05-04
2+ eftersom jag gillar Russel och avgudar Coolidge, annars hade det varit en etta för manuset är inte bra.
fridenpaden
2016-05-08
Hemskt dålig.
ulpe01
2015-10-06
Förstår inte riktigt hur den här fåniga bagatellen kan få så många att ge mer ån tvåor i betyg. Gränsar för mig till en etta med en historia som utöver fånig också är helt ofattbart osannolik. Får en tvåa mest för att jag gillar Keri.
Spunks
2015-07-21
Bra och dålig samtidigt. Älskar de klara färgerna och karaktärerna! Sen gillar även jag Jane Austen och Mr. Darcy.
Mortiis
2015-03-15
Bra i genren. Inte särskilt förutsägbart och rätt rolig stundtals, med undantag för Jennifer Coolidge's karaktär... Svag trea.
idaho1981
2015-02-01
Egentligen en typisk tvåa för mig, men jag kunde inte låta bli att gilla denna. Skön humor och sen r det ju aldrig fel med lite austen och lite parodi på det. Även skådespeleriet överraskar positivt. Kul.
Anlei
2015-01-29
Såg den med min lajvande partner och vi är överens - det här är inte en film om Jane Austen, det är en film om lajv. Hysteriskt roligt. Mycket tramsigt. Jag är för.
Anlei
2015-01-29
Gigi1943
2015-01-12
Men visst sk det föreställa en parodi, eller???