2.3

Landshark Inc.

Tom Sterlings nystartade dotcom-bolag Landshark är det alla talar om på Wall Street. Det är sommaren 2001 och det är bara en tidsfråga innan IT-bubblan spricker. Men innan det oundvikliga inträffar lever Tom ett sanslöst lyxliv - i de rätta kläderna, med de rätta kvinnorna, på de rätta klubbarna. Han är USA:s mest eftertraktade man - och ingen verkar bry sig om att inte ens Tom kan förklara vad hans företag egentligen sysslar med.

Originaltitel August
Regissör Austin Chick
Manus Howard A Rodman
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Robin Tunney, Josh Hartnett, David Bowie, Rip Torn, Emmanuelle Chriqui, Laila Robins, Naomie Harris, Alan Cox, Adam Scott, Caroline Lagerfelt, Andre Royo, Zoe Kazan, Mozhan Marnò

2017-07-10
Ganska okej film faktiskt. Det finns bättre men den duger i brist på annat.
2016-09-21
Totalt värdelös.
Ranma
2016-02-15
Riktigt usel och slöseri med tid. Väldigt mycket tv-film över den. Bowies lilla inspel var det enda som var värt att se.
ailime
2009-11-02
Josh Hartnett är så jävla snygg i denna film.. Han gör dessutom bra ifrån sig också. Men själva handlingen är väl ganska tråkig..
petson81
2009-10-30
Händer absolut ingenting i hela filmen, känns som lågbudget på något sätt...Annars känns det väl som man sett temat (kometkarriär krasch bottenskrap) förut
Endymion
2009-04-20
Trevande manus utan att det kommer till nåt klimax. Man kastas in i filmen för fort så man blir förvirrad. Det blir ganska ointressant, men bra skådespeleri och produktionsvärde gör filmen sevärd, och vissa scener är väldigt bra t.o.m.
Killamangiro
2009-03-15
den här filmen var bara konstig och ett jobbigt tidsfördriv!
Spidde
2008-11-08
Hyfsad film. Den är snygg och ganska intressant. Men musiken som ligger i bakgrunden genom hela filmen är grymt störande och snor en del av min uppmärksamhet. Josh Hartnett gör lite oväntat ganska bra ifrån sig.
pants-down
2008-11-02
Älskar Hartnett! Även om filmen är skön, snygg, smart osv, så når den inte höjden på en fyra riktigt. En bra film helt enkelt bara!
DonActive
2008-10-11
Gillar denna filmen ganska mycket. Snygg och smart film med bra story som presenteras bra utan att gå för mycket på djupet.