2.4

Audrey Rose

En främling försöker övertyga ett lyckligt gift par att deras dotter är hans återfödda dotter.

Originaltitel Audrey Rose
Regissör Robert Wise
Manus Frank De Felitta
Genre 70-tal, Skräck, Drama, Thriller
Skådespelare Marsha Mason, Anthony Hopkins, John Beck (II), Susan Swift, Norman Lloyd, John Hillerman, Robert Walden, Philip Sterling, Ivy Jones, Stephen Pearlman, Aly Wassil, Mary Jackson, Richard Lawson, Tony Brande, Elizabeth Farley

Merwinna
2016-05-05
Intressant, spännande, kusligt och bitvis obehagligt. En mycket rörande, känslosam film. Man vet inte vad man ska tro, vad man ska tro på! Alla skådespelarna är trovärdiga, även barnskådespelerskan - och det sistnämnda är ovanligt!
2014-12-13
Kan inte hjälpa att tänka på Linda Blair och Eorcisten varje gång stackars grinande Audrey/Ivy visar sig. Ingen skräckfilm, men väl en småmysig thriller med skräckelement om man så vill. Makligt tempo vilket funkade på 70-talet och visst ville man veta hur allt skulle gå. Iaf kul att ha sett den då den verkar fallit i glömska till förmån för större titlar under tiden (Exorcisten, Omen mm)
advesperascere
2013-09-19
Mer tomgång har sällan skådats på film. Manuset verkar ha uppkommit för att någon ville höra namnet Audrey Rose upprepas onaturligt många gånger.
Czechflash
2010-10-03
Inledningsvis dras man in i storyn, men efter kanske 20-30 minuter när man börjar förstå vad filmen går ut på går det mest på tomgång. Får till lite rysliga moment, men storyn är för svag och skådespeleriet av Susan Swift är för ojämnt för att man verkligen ska bry sig. Bra avslutning dock.
Film_Freak
2010-07-25
En ok film men hade förväntat mig mer och ett bättre slut.
MaraJade
2009-05-29
Jag såg filmen på youtube och den var riktigt bra, enda nackdel för min del var att jag blev spolierad slutet pga av en kommentar någon hade skrivit och det förstörde upplevelsen av filmen en aning. Men förutom det så fann jag filmen riktigt bra och välspelad, speciellt från Anthony Hopkins och Susan Swift sida. John Beck's karaktär Bill var dock en aning störande, jag gillar inte karaktärer som tar till våld eller på något sätt blir aggressiv så fort något händer som personen i fråga inte förstår eller gillar. Förövrigt om man är ute efter en renodlad skräckfilm så är inte denna film den rätta, det är inte skrämmande på det sättet. Jag fann den mer tragisk än skrämmande.
final_cut
2008-09-17
Alltför många hål för att flyta.
Lyndon
2008-01-04
Anhängare av Hare Krishna måste älska den här filmen.
jlam
2007-12-21
Läskig film i kölvattnet efter Exorcisten. Susan Swift är perfekt i rollen som den stackars tösen.