1.7

Atomica

All kommunikation med ett kärnkraftverk försvinner och en ung agent skickas dit för att försöka återfå kommunikationen. Väl där möts hon av två anställda, men ganska snart anar hon att allt inte står rätt till.

Originaltitel Atomica
Alternativ titel Deep Burial
Regissör Dagen Merrill
Manus Kevin Burke, Federico Fernandez-Armesto
Genre 2010-tal, Science Fiction, Thriller
Skådespelare Tom Sizemore, Sarah Habel, Dominic Monaghan, Tony Doupe, Phil Austin, Hahn Cho, Jennifer Spriggs, Sarah-Eve Gazitt

2021-05-21
Det är en B-film, men så dålig är den inte, utan jag tror att många härmar andra bland kommentarerna. Den är färgrik, tempot är väl skapligt för att vara sci fi, miljöerna är mysiga (eller inger åtminstone någon känsla) och det är varierat. Man får nästan lite gaming-vibbar. Problematiken är istället att den inte tycks ha något tydligt och trovärdigt syfte och mål, utan att att det är svårt att köpa handlingen och det mest tycks gå ut på att ha med vissa sci fi-ingredienser och att rollpersonerna ska prata och vara på ett förbestämt sätt. Som att det är skrivet för seriemagasin eller spel. Trovärdighet saknas och rollpersonerna är antingen intetsägande eller osympatiska. Att den skulle rikta sig till unga tjejer håller jag inte alls med om. Bland betygsättarna på IMDb är den mest omtyckt bland medelålders och äldre, även om skillnaderna är små.
Albion
2021-05-14
Superdålig film som inte lyfter någonstans. Betyget blir en svag 2;a, dvs 2-
ledsenpirat
2021-04-17
Jag gav den bara 15 min. Inget stämde. CGI-suger. Skådisarna är kassa och felcastade. Jag kanske inte är målgruppen. Känns som den riktar sig till 12-13-åriga tjejer möjligen.
Robkiller
2018-03-04
SyFy film som är rätt risig. Annorlunda handling, men genomförandet är inte direkt någon höjdare.
foppa99
2017-09-21