1.8

ATM

Under ett nattligt besök till en bankomat, blir tre kollegor instängda och tvingas slåss för sina liv mot en okänd psykopat.

Originaltitel ATM
Regissör David Brooks
Manus Chris Sparling
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Alice Eve, Josh Peck, Brian Geraghty, Steve Nagribianko, Will Woytowich, Aaron Hughes, Glen Thompson, Robert Huculak

2024-03-02
Definitivt sevärd. Det finns gott om överlevnadsskräckisar, men den här är i grunden trovärdig, lite mer genomtänkt än många andra och lite mer händelserik. Till saken hör också att det är under -20 grader och att personerna bara har två alternativ. Stanna och hoppas på hjälp utifrån eller fly och riskera att bli mördade på direkten. Det finns helt enkelt inget självklart val som många verkar fått för sig. Det mesta är möjligt, även om det förstås är en extrem situation och folk nästan alltid panikhandlar då. En nackdel är att det inte ser så kallt och fruset ut, men även det är nog möjligt vid vissa väderförutsättningar. Det jag kan hålla med om är att skådisarna är dåliga och att det är tråkig dialog. Ibland händer lite väl mycket på en gång. Miljön är mysig som tittare och psykopaten är ordentligt sjuk och ganska smart. Stark tvåa.
Robkiller
2020-03-07
Rätt usel.
chimandra
2017-01-31
Jag fattar noll varför den här filmen har fått så låga betyg. Jag tycker detta är en mycket spännande film. Annorlunda skräcktema och mycket bra skådespel. En film helt i min smak som jag kommer att se om och jag rekommenderar denna film till den som vill ha spänning i varje filmruta.
SimonFrost
2016-05-17
Wow, den var godt nok dårlig og ekstremt ligegyldig. Hvorfor så jeg den dog færdig? Hvorfor?!?
Lotso
2015-10-29
I sin helhet är ATM en frustrerande irriterande film från början till slut. Inte nog med att karaktärerna är osympatiska och har noll kemi mellan varandra och är tråkiga att följa. Samtidigt som skådespeleriet är riktigt uselt. Men där är flertals möjligheter för våra personer att fly denna situationen, men istället låser de sig inne i detta båset med två automater som om det vore den bästa lösningen. Ingen normal person i en sådan här situation hade reagerat eller gjort så som karaktärerna i denna filmen gör. Där av misslyckas den totalt att skapa någon slags realistisk ton över sig. Idén var god, men misslyckas något katastrofalt. Dessutom har jag aldrig bevittnat något litet hus för sig själv med enbart automater längst med vägkanterna. Är det något normalt i USA?
ekneB
2014-08-23
När en film är uppenbart dum bara för att folk ska hamna i knipa tappar den i intensitet på en gång. Den börjar knackligt och återhämtar sig aldrig över idiotin som startade skiten. Slutet plockade dock upp filmen från en 1a till en 2a
schramm
2013-12-24
Jaaa, jäsiken vad jag hatar att bli fast i bankomatkön med en galen mördare. Trist och ojulig, spetsa julmusten ordentligt med vodka så du kan ta en ordentlig jultupplur under "filmens" gång.
amonamarth
2013-11-23
Ganska korkad film men gillade sluten och funkade att titta på.
vonadel
2013-04-02
En riktigt typisk B-skräckis. En film som man kanske hade kunnat uppskatta i tonåren när man hade lägre krav. Kan annars uppskatta denna typ av film, som utspelar sig på samma plats. Brukar kunna bli intressant ur ett psykologiskt perspektiv. Så är dock inte fallet med denna. 3/10
JimCarrey
2013-03-14
Tycker det var en helt ok skräckis