2.3

The Astronaut's Wife

Spencer och hans fru är det perfekta paret. När Spencer som är astronaut är ute på ett rutinuppdrag i rymden händer plötsligt något och NASA tappar kontakten med rymdkapseln i två minuter. Tillbaka på jorden framgår det ganska klart att Spencer inte är sig lik. Vad hände egentligen uppe i rymden?

Originaltitel The Astronaut's Wife
Regissör Rand Ravich
Manus Rand Ravich
Genre Drama, Thriller, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Charlize Theron, Johnny Depp, Joe Morton, Clea DuVall, Donna Murphy, Nick Cassavetes, Samantha Eggar, Gary Grubbs, Blair Brown, Tom Noonan, Tom O'Brien (II)

Jamesa
2017-07-09
Bra film, gillar idén och framförandet.
2017-02-09
Småspännande med rätt creepy stämning. Funkar att se som thriller med lite sci-fi inslag. Kom på mig själv med att jämföra med Djävulens advokat där Theron har en liknande roll.
sawa
2015-12-20
Sicken smörja! Drama? Thriller? Science Fiction? Nej: Trams! "Skrämmande" står det på omslaget…
krank-mma
2015-07-20
Jag tror att den här filmen behöver ses som en psykodrama-thriller i första hand och som en scifi-film i sista hand. För det är inte mycket scifi, och börjar man se filmen med inställningen att man vill se scifiskräck blir man nog besviken. Den var ingen fullpottare för mig direkt, men för någon som är mer intresserad av "levnadsöden" och interpersonella draman... skulle jag helt klart kunna rekommendera den.
2014-11-04
Den här filmen har ett fåtal bra scener, men totalintrycket är att det är ett inte särskilt lyckat försök att göra science fiction. Kvaliten på skådespelarinsatserna är olika. Johnny Depp och Clea DuVall är bra, de övriga medelbra. Regissören får ta på sig ansvaret tillsammans med manusförfattaren. 2-
Salvation_Mind
2014-06-01
Lite seg, saknas något för högre betyg.
andkar
2012-11-24
Lite seg. Depp kunde gott skruvat upp det lite...
Xenox
2012-10-21
En småspännande thriller med ett ganska okej manus. Tyvärr känns filmen för lång och blir lite seg emellanåt.
indygrinder
2012-09-30
Föga övertygande b-variant av Arkiv X och Rosemary's Baby. Inte SÅ usel som många tycker, men den kunde ju helt klart gjorts bättre. Stör mig särskilt på det klyschiga användandet av musiken.
Anonymus
2012-05-10
Synd att denna filmen har blivit så överdrivet sågad. Jag gillade storyn och sättet spänningen byggdes upp stegvis samt den underliggande och obehagliga mystiken. En Elija Wood liknande Depp (för tankarna till The Faculty) är som vanligt bra i sin roll men kan hålla med om att han bitvis känns felplacerad, dock är Theron helt rätt. I övrigt lyckas filmen faktiskt bli ganska obehaglig men lider dock av en konstig känsla av "B -ighet " samtidigt som den känns ganska välpolerad. Fördelarna och nackdelarna lägger betyget på en stabil 3:a!