2.7

The High School Conspiracy

En populär tjej i en katolsk skola försöker tillsammans med en journalist avslöja en liga som ägnar sig åt att stjäla SAT-prov.

Originaltitel Assassination of a High School President
Regissör Brett Simon
Manus Tim Calpin, Kevin Jakubowski
Genre Komedi, Kriminalare, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Bruce Willis, Michael Rapaport, Mischa Barton, Kathryn Morris, Josh Pais, Reece Thompson, Aaron Himelstein, Melonie Diaz, Zoë Kravitz, Luke Grimes, Tanya Fischer, John Magaro, Zachary Booth, Emily Meade, Robin Taylor, Joseph Perrino, Vincent Piazza

ziferN
2014-06-01
Jag hade förväntat mig en mer humoristisk film men istället fick jag en film inom highschool-miljö med en klart mer allvarligare ton, vilket uppskattades. Den är dessutom avslappnat skön och fungerande med goda medel att titta på för stunden, samtidigt som den dock tyvärr inte sträcker sig utifrån mängden.
kattsallad
2013-03-10
Tråkig film, mer än så behövs egentligen inte skrivas. Men jag hade inga förhoppningar om den från början, så kunde ju inte bli besviken iallafall :)
elzplz
2012-09-19
helt okej. high-school-noir måste ju gillas. känner jag mig själv rätt har jag dock förträngt den här imorrn.
karlmats
2012-05-31
Nej, jag måste säga att jag hatar det här. Trots en topp 20-tjej i Mischa Barton och en stark insats av Bruce Willis kan jag inte kommer över det faktum att jag vill slå Reece Thompson blodig med mina bara händer. Lite samma känsla som över JGL i den lika värdelösa Brick, som denna faktiskt påminner en hel del om. Noir-tönterier i High school-miljöer där dolmar ska lösa mysterium. Nej bevare mig väl, trots Mischas blottade mjölkkanoner blir det en 1a.
Piccolo
2010-09-12
Halvskön, kul med Bruce och noir-flörtarna.
cirkusartist
2010-08-11
Positivt överraskad av filmen, trodde den skulle vara helt annorlunda men jag gillade stilen på den. Tyckte under filmens gång att den var väldigt förutsägbar men det visade sig att jag trots allt inte visste hur den skulle sluta.
HerrNenne
2010-08-02
Medioker film med en smått fantastisk slutscen och en smått fantastisk Bruce Willis.
amam
2010-07-29
Bra mycket bättre än väntat.
jaghardamp
2010-07-06