2.2

As I Lay Dying

Berättelsen om Addie Bundrens död och hennes familjs strävan att hedra hennes önskan att bli begravd i den närbelägna staden Jefferson.

Originaltitel As I Lay Dying
Regissör James Franco
Manus James Franco
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare James Franco, Beth Grant, Danny McBride, Logan Marshall-Green, Tim Blake Nelson, Ahna O'Reilly, Jim Parrack, Jesse Heiman, Casey Dillard

jonbo
2014-03-17
Känns alldeles för självmedveten i sitt försök att vara annorlunda, utan att lyckas med det. Sen hade ju skådisarna kunnat vara mer enhetliga, nu spretar de åt alla håll och verkar mest bry sig om att själva verka bra. Ett misslyckande.
AlbinWesley
2013-11-16
Francos stilgrepp funkar inte. Nyckeln till filmens narrativ hade varit en närhet till dess karaktärer, men med splitscreens och grejer distanseras man snarare. Det håller inte ihop. Men vissa scener gillar jag skarpt, och vissa skådisar (Franco däribland förstås) gör sitt jobb utmärkt.
filmfreak1
2013-11-11
Sorry Franco men det här var bara trist och nästintill obegripligt. Annorlunda är det dock, de ska han ha.
MattiasStrand
2013-10-30
Nja, vill gärna ge denna en 3:a för tappert försök med split screen osv men tycker tyvärr inte att man lyckas göra något av det. Kvar blir en ganska tunn och ointressant historia. Familjen känns överhuvudtaget inte som en familj: pappan är överdrivet parodiskt skildrad medan de övriga känns först och främst som ett gäng snygga (om än duktiga) skådisar, kontrasten blir märklig. Till Francos försvar ska väl sägas att boken måste vara närmast ofilmbar, men, tja, det blir ju inte mer sevärt för det.