1.5

Arsenal

Historien handlar om en affärsman vars kriminella bror blir kidnappad för att sedan hållas fången mot en stor lösensumma.

Originaltitel Arsenal
Alternativ titel Southern Fury
Regissör Steven C Miller
Manus Jason Mosberg
Genre Thriller, 2010-tal
Skådespelare Nicolas Cage, John Cusack, Adrian Grenier, Johnathon Schaech, Lydia Hull, William Mark McCullough, Abbie Gayle, Kelton DuMont, Zachary Legendre, Megan Leonard, Shea Buckner, CJ LeBlanc, Christopher Coppola, Christopher Rob Bowen, Tyler Jon Olson

Christofer
2018-02-14
Titeln lika otydlig som det övriga med filmen. Skämt åsido, valde den enbart för Nick Cage’s galna peruk på omslaget på Netflix.. Mannen har inga spärrar alls längre, han gör precis vad som helst och är lika fruktansvärt usel som vanligt de senaste tio åren. Skådespeleri, foto och smink är under all kritik, faktiskt uppseendeväckande uselt. Även Cusack gör en av sina sämsta roller och det säger en del.
Murvel48
2018-02-09
Ett dåligt manus, en massa onödigt osmakligt våld och färger som i sämsta sortens 70-talsfilm. Och ovanpå det en överspelande Nicolas Cage utklädd till Hitler...
2017-12-29
En trött och sliten story man sett mängder av gånger förut. Lite ledsamt att se de gamla a-listade gubbarna Cage och Cusack i såna här dussinfilmer numera. Gott om överdrivet våld, blod och Nic Cage i lösnäsa.
HerrNenne
2017-04-21
Filmen har ingenting att erbjuda och den vet om det, så den slänger in en gimmick-Cage, som tidvis faktiskt funkar.
jonbo
2017-01-11
Pang pang, blod, och Nic Cage i peruk och lösnäsa. Åtminstone en av de ingredienserna är sevärt.