2.2

Army of One

En amerikansk civilperson ger sig ut på egen hand för att tillfångata Usama Bin Laden.

Originaltitel Army of One
Regissör Larry Charles
Manus Rajiv Joseph, Scott Rothman
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Russell Brand, Wendi McLendon-Covey, Amer Chadha-Patel, Paul Scheer, Will Sasso, Chenoa Morison, Denis O'Hare, Rainn Wilson, Matthew Modine, Adrian Martinez
Filmnummer 122075

2020-08-06
En stor besvikelse. Att filmen skulle vara klen var jag inställd på, men inte att Cage skulle vara så intetsägande. Rollen är som klippt och skuren för en galen Cage i sitt esse, men han går mest runt och skriker med gnällig röst - inga utspel, inga attacker, ingen dynamik, ingen mimik, inga utfall, ingen coolhet; med andra ord inget av det som gör Nic Cage till världens bästa sämsta skådis. (4/15)
fridenpaden
2020-03-28
Det här måste vara filmen som John Travolta funderade på som karriärsval när han till slut valde The Fanatic. Rollen gick till den som kunde överdriva lika mycket, på ett dåligt sätt. Ibland funkar Cages stil men det här gick inte att uthärda.
wasteoftime
2017-07-22
Ojdå. Det här var oväntat, på många sätt. Oväntat dåligt, inte minst. När jag läste beskrivningen och såg att Nicholas Cage var med tänkte jag att det här kan nog vara sådär urspårat som det bara kan bli. Jag hade fel. Istället blir det en ganska konstig upplevelse, där det inte svängarna riktigt vågas ta ut, känns det som. Jag förstår att det är någon slags sanningsförankring där i bakgrunden, men det betyder ju inte att man inte kan gå bananas, det har ju bevisats förr. Nä, detta var inget för mig, och en rätt stor besvikelse. Jag hade hoppats på en kul utflippad komedi, istället fick man en något melankolisk porträttering av en människa i behov av vård. Med lite putslustiga inslag här och där. 5,2 på SH-skalan.
Murvel48
2017-07-14
Cage har gjort en hel del skit de senaste åren men sånt här är han bra på.
Nintendo64
2017-07-10
Det här var fan det sjukaste jag sett på länge!
HerrNenne
2017-02-06
The Nicolas Cage show.
jonbo
2017-01-11
Som film är det ju rätt vedervärdigt, men Nicolas Cage går ju in helt och hållet, men han är ju samtidigt pendlande mellan genialisk och idiotisk. Hela filmen är en resa på denna hårfina linje.
DrJW
2016-11-25
Är rätt tam i jämförelse med Borat, en annan film regisserad av Larry Charles, men jag fann den här ändå rätt underhållande. Den som gör den här sevärd är Nic Cage, speciellt då han är bisarr och totalt nuts! Av alla filmer som Cage har gjort den här året, så var den här den bästa han har gjort. Gillar man att se en galen Nic Cage, då lär man gilla den här.
espresso.life
2016-11-04
Sämsta skit jag sett! Ända anmärkningsvärda är att detta baseras på en verklig person, men det gör inget bättre och betyder inte att man ska göra film om varje sinnessjuk person i värden för det.
PeterTheW
2016-11-01
Det kanske är prov på dålig filmsmak, jag vet inte, men jag gillar detta skarpt. Den här huvudkaraktären är fruktansvärt enerverande men samtidigt oerhört roligt att följa och nog fasen är det Nic Cage's mest klockrena prestation på år och dar, känns som att han får utnyttja varenda millimeter av sin crazyperson till fullo.