2.1

Arctic Blue

Eric skall transportera en fånge från en håla i Alaska till civiliasionen, men det är lättare sagt än gjort.

Originaltitel Arctic Blue
Regissör Peter Masterson
Manus Ross LaManna
Genre Action, Thriller, 90-tal
Skådespelare Rutger Hauer, Dylan Walsh, Jon Cuthbert, Rya Kihlstedt, John Bear Curtis, Bill Croft

Rune2000
2022-12-11
In Alaska, when the nights get longer… people get crazy. Filmen har en cool tagline och en hel del naturscener, men egentligen hade den inte varit märkvärdig utan Rutger Hauers insats.
Robkiller
2018-01-31
Rullar mest på, händer inte så mycket ... det här var ärligt talat rätt meningslöst.
Kalkonhönan
2014-01-05
Medelmåttig och ofta på gränsen till dålig i mången stunder, sista kvarten drog ned mycket av resten av filmen. Hauer är alltid bra och kul att se Dylan Walsh ifrån Nip Tuck drygt tio år tidigare men han gör ingen minnesvärd rollprestation direkt, spelar på rutin och hamnar alltid i skuggan av Hauer i scenerna dom delar. Hade hoppats på att denna skulle ha mera likheter med Shoot to Kill och The Edge men var mera som On Deadly Ground med Seagal. Kan inte påstå att jag är besviken då jag inte trodde att den skulle leverera ens, men trist att se Rutger i film som denna!

2011-09-24
Ja det är ju i alla fall Hauer.
2010-12-09
Har Rätt svårt för den här Rutger-rullen som känns mest Skapligt Menlös...Rutten handling&Uselt manus gör ju inte saken bättre direkt...
karlmats
2010-10-26
Alaska är ingen favoritsetting i min bok och trots naturscenerna med tillhörande panoramavyer blir jag aldrig medryckt i det här. Det kan också bero på ett ganska trött manus iofs. Prat om det eviga mörkret uppe i norr är alltid kul efter att man har upplevt det själv, men det faktum att det är ljust mest hela filmen igenom hjälper inte direkt. Rutger är förstås bra som vanligt, här får han improvisera lite som galen vildmarksman som flippat en aning och jag skulle gå så långt som att säga att han är hela filmens behållning. Mer än en 2a var dock aldrig aktuellt.
Kurganen
2010-04-18
Det ska sägas med en gång, fimen är ganska lam ändå. Det stora utbytet är Rutger Hauer och spelet mellan honom och "polisen" (fast han inte är det). Arctic blue duger som underhållning och det är gott nog.
Terran
2008-05-11
Ganska kass, men Rutger Hauer gör det han är bäst på.
lilebroer
2008-02-23
haha, ingen kan man lita på där ute i ildmarken.....
2006-09-11
Rutger är kung - även på fjället, i en för övrigt rätt tam vildmarksaction. Roande för stunden