2.3

Arabian Adventure

En ung hjälte faller för en ond magikers vackra dotter. För att få lov att gifta sig med dottern måste den unge hjälten finna en särskild talisman åt fadern.

Originaltitel Arabian Adventure
Regissör Kevin Connor
Manus Brian Hayles
Genre 70-tal, Fantasy, Äventyr
Skådespelare Christopher Lee, Milo O'Shea, Oliver Tobias, Emma Samms, Puneet Sira, John Wyman, John Ratzenberger, Shane Rimmer, Hal Galili

martineden
2018-12-27
[rek. 2] Jag kan medge att jag är extra svag för orientaliskt sagostoff och jag vrålnjuter att denna välgjorda och mysiga matinéfilm! Christopher Lee är ett klockrent val som antagonist och jag gillar både manus och regi här. Visst, det är på många sätt en ganska typisk film i äventyrsgenren, men det är välgjort och scenografin och birollsensemblen är underbara. Hög mysfaktor! Bra!!! 3+
ilBrutto
2014-10-07
Typisk sportlovsmatine-tv-rulle, sådana som visades på Kanal 1 på 80-talet. Snälla och välmenande men som idag känns tarvliga och klumpiga. Men ändå lite charmiga

2012-05-02
Den mindre kända av Christopher Lees roller som ond trollkarl. Själva filmen är klumpigt välvillig, trivseltöntig familjematiné med vackra men aldrig övertygande specialeffekter. Peter Cushing och Mickey Rooney har små gästroller.