2.1

Aquaman and The Lost Kingdom

Black Manta kräver hämnd för sin fars död, och efter att tidigare ha misslyckats med att besegra Aquaman gör han nu allt för att uppnå sitt mål. Starkare än någonsin, med kraften från den mytiska Black Trident släpper han lös en uråldrig och ondskefull kraft. Aquaman vänder sig till sin fängslade bror Orm, den förra kungen av Atlantis, och skapar en oväntad allians. Tillsammans måste de lägga sina meningsskiljaktigheter åt sidan för att skydda sitt rike - och världen - från total förstörelse.

Originaltitel Aquaman and The Lost Kingdom
Alternativ titel Aquaman 2
Regissör James Wan
Manus James Wan, David Leslie Johnson-McGoldrick, Jason Momoa, Thomas Pa'a Sibbett
Genre Komedi, Action, Äventyr, Fantasy, 2020-talet
Skådespelare Jason Momoa, Patrick Wilson, Yahya Abdul-Mateen II, Randall Park, Nicole Kidman, Amber Heard, Temuera Morrison, Dolph Lundgren, Jani Zhao, Martin Short (röst), John Rhys-Davies (röst), Pilou Asbæk, Indya Moore, Vincent Regan, Natalia Safran

RichardEk
2024-03-22
En ganska tam uppföljare som vinner på att bjuda på en del visuellt strålande undervattensmiljöer. Det verkar som att DC nu vänder sig mot en yngre publik (vilket kanske inte är så konstigt, hur många vuxna läser föregångarna, dvs. serietidningarna) och jag saknar den svarta som fanns i ’Man of Steel’ och ’Superman v Batman’ exempelvis.
HerrNenne
2024-02-17
Aldrig sett något som går in för att vara så spektakulärt vara så totalt ointressant. Första filmen var bra. Det här var skräp.
Hanness
2024-02-14
Usel uppföljare, fånigt och rena tramsserier. Blir aldrig bra när det blandas in politiska budskap i underhållning.
FilmRunar
2024-01-24
Äntligen är DCEU över.
qaz
2024-01-24
Jag vill minnas att jag gillade den första filmen, men vad hände här? Eller vad sägs om en gigantisk självlysande sjöhäst som gnäggar?