Any Given Sunday

Tony D'Amato, tränare för det amerikanska fotbollslaget Miami Sharks, hamnar i konflikt med klubbens ägare Christina Pagniacci. Hon vill att Tony ska släppa fram det unga stjärnskottet Willie Beaman. Tony vill hellre satsa på den erfarne Cap Rooney. Christina har dock en lömsk plan i bakhuvudet: att byta ut Tony för att istället hårdlansera och få in Willie på planen.

Originaltitel Any Given Sunday
Regissör Oliver Stone
Manus John Logan, Oliver Stone, Daniel Pyne
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Al Pacino, Cameron Diaz, Jamie Foxx, Dennis Quaid, LL Cool J, Lawrence Taylor, Bill Bellamy, James Woods, Matthew Modine, Aaron Eckhart, Jim Brown, John C McGinley, Lela Rochon, Lauren Holly, Ann-Margret, Charlton Heston, Clifton Davis, Andrew Bryniarski

Skapad 2019-11-21 av BobbyPeru
Jag älskar de flesta av Oliver Stones filmer. Den här är dock ett av få undantag. Any given sunday handlar om fotbolls-coachen Tony D'Amato. Han coachar Miami Sharks (ett påhitt, då laget egen...   Läs mer »

kirkevall
2012-03-03
vad handlar den här filmen om? ingenting
kakbakarn
2011-11-06
Sportfilmer blir sällan jättebra, då de av nån anledning alltid är smockade med klyschor och aldrig subtilt framförda budskap. Any Given Sunday är inget undantag, men hyfsad underhållning bjuds vi på och det är ju lite fint med filmer som vill hylla lagsporter, som ju egentligen är ett ganska trevligt fenomen. Jag tycker fortfarande det är roligt att se gamle Pacino för övrigt, även om... ja, ni vet.
need_sleep
2011-10-05
Al Pacino... Åååh, vad bra han är. Kan man med amerikansk fotboll så är det här en 4:a, annars en 3:a... Jag kan med amerikansk fotboll :-)
ellaine
2011-09-19
Fy fan vad dåligt. Jag hatar sport.
booby
2011-08-15
Bra film! Väl spelad men jag fick inga kalla kårar. Är inte helt nöjd med Foxx men Al är skön som vanligt.
arruba
2011-06-24
Grymt bra film och en milstolpe inom sportfilmer, det är denna typ av film som får oss i Europa att uppskatta och lära oss om den amerikanskafotbollen!
ryderup
2010-12-26
Tight och exakt. Vissa sekvenser är som välkoordinerade käftsmällar. Snygg, grymt klippt, hyffsat välspelad, hård och spännande.!
produr
2010-10-21
Snyggt filmat och bra skådespeleri men att jag tycker att amerikansk fotboll är den tråkigaste sport som finns och att personerna det handlade om inte intreserade mig det minsta hjälpte inte till.Det kändes som om den höll på i evigheter.Jag kan ge den en stark 2a iallafall
Ghostface
2010-09-26
Stone har här skådisar som verkligen kan höja vilken film som helst. Tycker filmen är rapp på ett sätt som passar manuset även om det stundtals blir för mycket av det goda.
Mikrooben
2010-08-08
är lite ambivalent till den här filmen, visst är det mycket skrikande, iriterande ofta men samtidigt kan man leva sig in i historien på grund av skrikande och kanske framför allt tack vara flashbacks scenerna. Stabil fyra