2.2

Antikiller

Kriminalpolisen Major Korneev blir frigiven efter flera outhärdliga år i fängelse. Han återvänder till Moskva och möter där en helt ny värld. Staden styrs av maffian och kriminella gäng slåss mot varandra. Totalt kaos råder på Moskvas gator. Själv längtar han efter att börja om på nytt på Kuba, men då hans vänner mordhotas bestämmer han sig för att återinföra lag och ordning - genom oortodoxa metoder...

Originaltitel Antikiller
Regissör Jegor Konchalovskij
Manus Daniil Koretskij, Fuad Ibragimbekov
Genre 2000-tal, Action
Skådespelare Viktor Suchorukov, Jurij Kutsenko, Michail Uljanov, Viktorija Tolstoganova, Sergej Sjakurov, Jurij Kuznetsov, Aleksandr Balujev, Jusup Bachsjiev

dudson
2022-07-24
Brutal film som har en satans driv/fart/ Inte varje dag man ser pyr ryska gangster rullar precis. För här snålas det inte på våldet & sadismen direkt. Hela skapelsen osar vålds-orgie lång väg. Sen var den dära AntiKiller bra jävla cool lirare. + poäng till att svenska gruppen Clawfinger fick några låtar spelade åxå#)
pungsnigel
2012-07-04
Väldigt bra film men svår o hänga med i när man ser den för första gången. 3:e gången är den dock väldigt bra.
cro
2011-06-09
En av de absolut sämsta filmerna jag någonsin sett. Stängde av filmen efter 20 min.
Caim
2009-12-16
Gillade den! Konstigt nog blev jag aldrig uttråkad av den. Riktigt nice med all ryska!
2009-11-23
Onödigt cool och väldigt rörig. Mycket våld. (6-/15)
Goirwei
2008-07-17
rätt långtråkig
zazken
2007-07-07
Platsar ganska högt upp på min lista över de sämsta filmerna som jag har sett.
2007-05-12
verkligen obegriplig handling med olika karaktärer högt och lågt. Snygg action dock och huvudpersonen är rätt cool
Fortini
2007-03-01
visst den har stunder då den är bra, men det mesta är bara skit
Buffo
2006-08-05
Visste inte vad jag skulle ge den för jag gissar att jag inte fattat filmen riktigt. Det kan inte vara bra.