3.1

Anthony Zimmer

Chiara är en femme fatale som gett sig ut på en Rivieran för att återse den mystiske brottslingen Anthony Zimmer. En resa som innebär livsfara för alla som korsar hennes väg.

Originaltitel Anthony Zimmer
Regissör Jérôme Salle
Manus Jérôme Salle
Genre Drama, Kriminalare, Romantik, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Sophie Marceau, Yvan Attal, Sami Frey, Daniel Olbrychski, Gilles Lellouche, Samir Guesmi, Dimitri Rataud, Nicky Marbot, Olivier Chenevat, Alban Casterman

Zebulonm
2022-01-02
Helt okej thriller.
-kakihara-
2014-02-03
Godkänd är den 2/5 Bättre än The Tourist..
XJR
2012-09-20
Helt OK, men tyvärr utan några riktiga höjdpunkter. Bättre dock än liknande filmer från Hollywood. Det blir aldrig lika vulgärt, överdrivet eller löjligt i denna film. Kan ju erkänna: kommer säkert att drömma om Sophie Marceau i natt.... ;-) En stabil 3:a i betyg.
Mikka
2011-10-17
Ganska ljummen film som saknar substans. Helt okej att slötitta på, men når aldrig några högre höjder. 2+
ellaine
2011-08-25
Bra, tänker inte förstöra den med att se The Tourist.
atroxa
2011-06-21
Bättre än The Tourist, helt klart.
ShittyChicken
2011-06-15
Det här är en film som helt och hållet hänger på att lura en. Och dessvärre hade jag sett The Tourist tidigare. Fast jag försökte ha ett öppet sinne trots allt, men nä. Jag måste medge att jag gillar Tourist bättre, trots att det inte är någon höjdare. Lite småljummen måste jag kalla den här, den tog sig aldrig riktigt fram. Betyg: 2,5, lite bättre 2:a.
evil_ape
2010-12-17
Underhållande och helt klart sevärd - en gång. Bra arbete från skådespelarna.
richief
2010-10-12
spännande och oförutsägbar med helt ok skådespel, foto och ljud. men det känns som att det saknas något för att den verkligen ska lyfta, lite djupare mer kött på benen
jingoo
2010-07-27
Når nästan fram, men nej jag tycker inte det här är godkänt. Bra skådisar, Marceau är ju jämrans förförisk, men handlingen känns som lam TV-film. Relationsbitarna kunde på något sätt ha blivit lite djupare.