Another Mother's Son

Baserat på den sanna berättelsen om Louisa Gould, följer filmen berättelsen om den inspirerande kvinnan som öppnade upp sitt hem, på den nazistiska ön, Jersey. för en rysk krigsfångare som flytt från kriget.

Originaltitel Another Mother's Son
Regissör Christopher Menaul
Manus Jenny Lecoat
Genre Drama, Krig, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Jenny Seagrove, John Hannah, Julian Kostov, Amanda Abbington, Ronan Keating, Susan Hampshire, Brenock O\'Connor

2022-06-15
Krig tar verkligen fram både de bra och dåliga sidorna hos människor, här får man verkligen fram det. Bygger på historien om Louisa Gould som tog sig an en rysk krigsfånge och fick betala dyrt för det. Så här fick man verkligen byta sida så att säga, hålla på ryssen som här hade hamnat i klorna på nazisterna, kändes väldigt konstigt i dessa tider. Det blir helt enkelt mer personligt på individnivå. Som alltid blir jag imponerad av människors mod, så bra att lyfta fram dem. Men ska jag klaga så håller jag med Kyllo att det var länge lite för mycket såpa, men det tog sig så trean är stabil.
Rele
2021-10-30
En viktig biografi. Några duktiga skådespelare höjer mitt betyg till en stark trea.
2021-01-23
Snyggt gjord, men berättandet och sättet att skapa spänning på påminner mer om en tv-såpa. Jag lutade länge åt en tvåa, men eftersom den tog sig något blir det en svag trea.