Anna, quel particolare piacere

Guido är en råbarkad gangster i Milan som utsätts för ett mordförsök. Hans chef uppmanar honom att försvinna från stan ett tag. I en liten by hittar han Anna, och Guido tar henne med sig till Milan där han använder henne som prostituerad mot hennes vilja. När Guido åker i finkan ser Anna sin chans att fly till Rom, men en dag kommer Guido ut igen.

Originaltitel Anna, quel particolare piacere
Alternativ titel Anna: the Pleasure, the Torment, Secrets of a Call Girl
Regissör Giuliano Carnimeo
Manus Ernesto Gastaldi, Luciano Martino, Francesco Milizia, Sauro Scavolini
Genre 70-tal, Drama
Skådespelare Edwige Fenech, Corrado Pani, Richard Conte, John Richardson, Laura Bonaparte, Wilma Casagrande, Carla Mancini, Shirley Corrigan

2016-03-11
Riktigt trött crime-rulle dränkt i romantisk majonnäs. Som antibonus får man ett gulligt barn. Vill man se kassa filmer med Fenech (och det vill man ju) så rekommenderar jag istället sexkomedierna. De är inte nödvändigtvis bättre, men de är åtminstone inte lika tråkiga. (4+/15)
Korben_Dallas
2015-04-02
Filmen var så jäkla snabb och snygg så den liksom kidnappade mitt förstånd. Jag förstår knappt själv vad som hänt men så bra den var bara. En 5:a till denna romans-historia som är så Italiensk den kan bli.
schramm
2009-06-04
Överaskande bra crimedrama med Corrado Pani som verkligen vet hur en kvinna vill bli behandlad. Lite väl såsigt slut, men annars en rätt trevlig film.