3.3

Kärlek i Normandie

Angèle kommer ut från fängelset och ska försöka återknyta till sin son som bor hemma hos sina farföräldrar. Hon behöver bevisa för de sociala myndigheterna att hennes privatliv är stabilt och söker därför en man via en kontaktannons, Hon möter fiskaren Tony från ett av Normandies kustsamhällen, en värld långt från Angèles.

Originaltitel Angèle et Tony
Alternativ titel Angèle and Tony
Regissör Alix Delaporte
Manus Alix Delaporte
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Clotilde Hesme, Grégory Gadebois, Evelyne Didi, Jérôme Huguet, Patrick Descamps, Lola Dueñas, Antoine Couleau

Spidde
2013-04-03
En riktigt trevlig liten överraskning med fin story, riktigt bra skådespelare och snyggt foto. Stabil fyra.
JimCarrey
2013-03-25
Extremt välberättat. Tony är ju så mysig att man spinner 4-
larox
2012-04-02
Naken, lågmäld, verklighetstrogen och vardagsnära. Skickliga skådespelare. Första delen av filmen var lite luddig men sedan föll allt på plats. Mycket bra!

2012-02-25
En blek film vars story inte lyckades beröra mig alls. Hade väntat mig något bättre. 3 av 10.
precineadd
2012-02-06
fina fisken! där ser man vad stark regi och bra skådespeleri kan göra med vanliga ingredienser.
apfigur
2011-09-22
Kan de sluta ge franska filmer såna här titlar på svenska? Har inte sett den här, men jag kan gissa att det är lite samma grej som med "En sydfransk affär" (Partir) och "Möte i Toscana" (Copie conforme).
Tonti
2011-08-15
Hm. Ja, den var ju inte så illa ändå men jag ser inte något som helst utöver det vanliga här. En rätt fin och välspelad men ändå relativt mainstream film är kontentan.