2.7

Anchorman: The Legend Continues

Tiden har rullat på för det gamla nyhetsgänget från San Diegos Channel 4. Med Ron Burgundy i spetsen befinner de sig nu i 1980-talets New York.

Originaltitel Anchorman 2: The Legend Continues
Alternativ titel Anchorman 2
Regissör Adam McKay
Manus Adam McKay, Will Ferrell
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Will Ferrell, Paul Rudd, Steve Carell, David Koechner, Christina Applegate, Dylan Baker, Meagan Good, Judah Nelson, James Marsden, Kristen Wiig, Josh Lawson, Greg Kinnear, Chris Parnell, Fred Willard, June Diane Raphael, Harrison Ford, Vince Vaughn, Sacha Baron Cohen, Jim Carrey, Marion Cotillard, Kanye West, Will Smith, Liam Neeson, Kirsten Dunst, Amy Poehler, Tina Fey, John C Reilly, Bill Kurtis (röst)
Betygsantal 2000

2021-01-25
Nästan i nivå med första filmen faktiskt. Det är väldigt ojämnt, vilket det lätt blir när man öser på med så här mycket skämt, men tillräckligt mycket funkar för att jag ska få skratta regelbundet. Det mesta som är roligt kommer från Ferrell, men filmen fungerar faktiskt okej som mediasatir också. De flesta sidokaraktärerna är dock lite för ensidiga, och i synnerhet Steve Carell hade mått bättre av mer begränsad kameratid
Christofer
2019-01-17
Både en del skratt och en del fånigt trams om vartannat. Om det inte hade varit för en riktigt kul, oväntad och galen scen alldeles på slutet så hade det blivit en tvåa i betyg, men det lyfte hela filmen.
Starkbröl
2018-08-29
Snubblande nära ettan. Viss mediakritik och några få skämt räddar den.
Olof_Gronlund
2018-08-06
Brick Tamland kan nog vara topp-3 karaktärer i komedier ever. Kan fan inte låta bli att skratta högt här hemma ensam varje gång han öppnar munnen. Filmens handling är ju lite skit samma, upplägget var samma som första filmen och man visste lite vad som skulle ske, men den var bättre än en avarage komedi helt enkelt. Ska man bara bedöma filmen i sig så blir det en tvåa, men denna ska bedömas som en komedi, och jag garvade fan och var underhållen nästan hela.
2018-03-07
Jösses, vilken usel film !!!
Raimo_1985
2017-01-09
Förvånansvärt rolig uppföljare med många roliga cameos :) Jag blev förvånad över att den var så pass bra, jag var lite orolig, som stort fan av den första filmen. Å andra sidan hade ju inte en dålig uppföljare gjort första filmen sämre!
Tatty
2016-08-28
Minns inte vad jag skrev om första filmen. Tycker denna var lite seg och fjantig. Men faktisk lite kul ändå.
spielmitmir
2016-06-04
Svag för både Ferell och Carell, och skrattar högt flera gånger. En hel del under-bältet-skämt som man helst hade sluppit, men andra saker är helt genialiska! Älskar inhoppet av Carrey, Neeson och Ford!
TimBuckley
2016-02-28
(rek 2a) Klart mycket roligare än den första filmen. Karaktären Brick/Carrell är faktiskt klockren. Allt som allt bästa filmen, på tramsnivå, som setts på mycket länge. Bara att få skratta till en komedi liksom. Hade nära nog glömt att det var möjligt. 3a.
Jormungandr
2016-01-09
Bäst är att Kanye West blir dödad! :-)