2.6

Wallander - An Event in Autumn

Mitt i en utredning angående en gravid kvinnas död, hittar Wallander ett tio år gammalt skelett i sin trädgård.

Originaltitel Wallander - An Event in Autumn
Regissör Toby Haynes
Manus Peter Harness
Genre Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Kenneth Branagh, Daniel Cerqueira, Claire Hackett, Mark Hadfield, Saskia Reeves, Sarah Smart, Richard McCabe, Laura Dos Santos, Con O'Neill

2016-01-09
Hamnade framför TV:n när denna körde igång och tänkte att jag gillade ju de sex första filmerna i Wallander-serien med Branagh så detta kan jag kolla på. Tyvärr var det denna gång inte alls bra varken sett till historien eller karaktärerna i den. Inga problem dock att titta på och ett godkänt betyg förtjänar den men absolut inte högre då det brister både sett till att engagera och underhålla mig som tittare. 2+
Djason
2014-11-30
Branagh är bra som Wallander men denna film är så sävlig utom i ca 6 sekunder då filmen blixtrar till.
Clasen
2013-11-12
Välgjord. Branagh som Wallander mycket bättre än Henriksson.
mammene
2013-08-21
Underhållande och en bra historia, Branagh klarar av axla Wallander andan.
MrsRatched
2013-08-04
Inte lika bra som övriga i Branagh-serien men ändå god klass
kennert
2013-08-04
Branagh har samma attityd som Rolf Lassgård.
Grillo
2012-09-21
Stör mig på samma saker som BROBJO nämner nedan, men i övrigt i samma stil som de tidigare brittiska Wallander-filmerna. Möjligen lite deppigare än de tidigare, pga höstvädret.
Bozze80
2012-08-17
Precis som de tidigare Branagh/Wallander filmerna så är det välgjort och bra, klart bättre än Krister Henriksson filmerna...
BROBJO
2012-08-07
Riktigt bra som alla andra brittiska Wallander, men tyvärr finns endel felaktigheter (bl.a. att någon blir ”bailout” släppt mot borgen vilket inte förekommer i Sverige, samma sak om snacket om att vissa bevis kan förstöra utredningen och inte användas i rättegången för att rätt procedur inte följts när de hittades, det fungerar inte så i Sverige) så det märks att denna film inte har en av böckerna som förlaga (utan novellen Händelse om hösten, eller the grave)