1.5

Big Fat Important Movie

En cynisk, anti-amerikansk filmmakare från Hollywood beger sig ut på ett korståg för att slopa 4 juli-firandet. Han hemsöks av tre spöken som tar med honom på en hysterisk resa för att visa honom det riktiga Amerika.

Originaltitel An American Carol
Regissör David Zucker
Manus David Zucker, Myrna Sokoloff, Lewis Friedman
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Kevin P Farley, Kelsey Grammer, Geoffrey Arend, Robert Davi, Jon Voight, James Woods, Jillian Murray, Leslie Nielsen, Chriss Anglin, Serdar Kalsin, Trace Adkins, Dennis Hopper, Christopher McDonald, Kevin Sorbo, Nikki Deloach

yrkeschaufföre
2012-11-13
Jag är ingen jättefan av Micharl Moore men det här antibudskapet är ju tio gånger värre och inte är det roligt heller. Jag hade nog gett terroristernas rekryteringsfilm ett högre betyg om den hade varit självständig. Mest tragiskt är att se Chris Farleys bror i sån här skit...tänk om Chris själv hade levat då kunde det varit han som spelat huvudrollen.
O´Reilly
2012-11-06
Jag tyckte väl jag såg otroliga likheter mellan huvudrollen och Chris Farley och mycket riktigt. Kevin är hans bror. Det hjälper inte filmen nånstans ändå. Helt värdelös.
Silo
2012-11-05
Shiit så dålig, kan bara instämma med föregåenda skribenter här!! Det gör nästan lite ont i hjärnan att kolla på denna dyngan
ekback
2012-01-27
pure crap (bortsett från några fåtal roliga scener). hur orkar dom ens göra en sån här film?!
hassehans
2012-01-27
Filmer med ett klart politiskt budskap blir sällan bra. Den här filmen motverkar sig själv, vem som helst som ser den blir vänstervriden istf tvärtom, som det var tänkt. Ondskefull dynga!
theodor2
2010-10-24
Den sämsta filmen jag sett på väldigt många år.
ninja
2010-10-09
Vissa roliga scener, men inte speciellt många tyvärr. Zuckers sämsta hittills (men då har jag visserligen inte sett My Boss's Daughter, uuh...)!
jonbo
2010-09-20
"Episcopal suppository terrorist". Annars ganska träligt.
windickson
2010-04-10
Den var ju rolig!
frienatic
2010-04-08
Jag har sett många filmer, detta är en av de sämsta. Usel och motbjudande högerpropaganda.