2.3

America's Sweethearts

Kiki Harrison är en engagerad personlig assistent till den vackra och självfixerade megastjärnan Gwen Harrison, som också är hennes syster. Att ha en berömd och firad syster är inte det lättaste i livet, särskilt inte om man själv är både osäker, klumpig och tafatt. Och inte blir saker och ting lättare när Kiki går med på att hjälpa Gwen och hennes skådespelarmake Eddie Thomas - som inte är på så vidare god fot med varandra längre - att arrangera ett sista PR-jippo inför premiären av deras senaste film. Den erfarne pressagenten Lee Phillips, som riskerar att förlora sitt jobb till sin yngre assistent, får i uppdrag att detaljplanera det hela, och med Kikis hjälp är han övertygad om att det hela ska avlöpa perfekt och kunna säkra hans position i nöjesbranschen.

Originaltitel America's Sweethearts
Regissör Joe Roth
Manus Billy Crystal, Peter Tolan
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Billy Crystal, Julia Roberts, John Cusack, Catherine Zeta-Jones, Christopher Walken, Stanley Tucci, Hank Azaria, Alan Arkin, Seth Green, Rainn Wilson, Scot Zeller, Keri Lynn Pratt, Maria Canals-Barrera

Skapad 2019-10-30 av Anonym
Det är helt klart att jag hade för stora förväntningar på den här filmen, den var väldigt överskattad när den var ny. Såg den ett flertal gånger när den gick på Canal + och den blev bara ...   Läs mer »

Paramis
2023-04-27
Jag gillar inte Cusack o Roberts. Men jag gav filmen en chans. Detta är nästan förfärligt. Mycket skämt o hysteri men det funkar inte.
2014-10-26
Med så många bra skådisar så blir man alltid orolig om det ska bli bra men eftersom denna filmen innehåller skådisar som jag verkligen uppskattar så funkar det. Kul.
embr91
2013-10-14
Var nog på alldeles fel humör för den här filmen! Otroligt långsam och förutsägbar film, spolade sista 30 min och hängde med perfekt i slutet haha.
Andreas_
2013-06-28
Nja, denna var tyvärr ingen bra trots alla bra skådisar som är med i filmen och kämpar tappert mot ett lamt och tråkigt manus, förstår inte hur Crystal har lyckas få med alla bra skådisar till denna tråkiga sörja till film, måste ha varit väldigt välbetalt...och Crystal är ju bara patetisk, han är ju aldrig bra i något eller rolig för den delen, utan bara löjlig som i alla sina filmer, men ändå så är Robets, Cusack och Jones väldigt bra och lyckas fånga en bra kemi mellan alla 3 och det gör att filmen trots allt går att genomlida om man har 90 minuter till övers. Svag 2:a
AmyTatti
2012-11-04
Ju mer jag ser den desto mindre gillar jag den. Känner mindre och mindre för karaktärerna. Endast Roberts är bra till slut, och Crystal.
Robkiller
2012-09-08
Rätt svårbedömd som film... välspelad, men stundtals långtråkig och inte direkt engagerande. Ändå så blir den aldrig direkt dålig, och några skämt går t.o.m. hem ibland... i slutändan så har den faktiskt varit helt ok.
KBoholm
2012-03-16
Förutsägbar och ganska dålig.
claradidam
2012-02-02
Mysig rom-com som definitivt har sina brister men är riktigt underhållande.
2011-06-19
Gott om favoritskådisar i den här men den når inte riktigt ända fram så jag sänker den till en trea.
Manko
2010-10-16
Charmig klassisk humor. Klassisk i den meningen att sådana här filmer inte riktigt görs längre. Tyvärr blir det lite väl rörigt när de syr ihop slutet.