2.9

American Grindhouse

Dokumentären berättar den fascinerande och chockerande historien om den amerikanska exploitation-filmvågen.

Originaltitel American Grindhouse
Regissör Elijah Drenner
Manus Elijah Drenner, Calum Waddell
Genre 2010-tal, Dokumentär
Skådespelare Robert Forster (röst)

Mekong
2016-02-04
Rätt kul om man är intresserad av ämnet. Vissa av filmer som nämns borde kollas upp.
Bomkia
2014-12-05
Bra överblick, men det blir förstås ganska ytligt. Som introduktion fungerar den väl. 3a.
ASSFACE
2013-08-10
ointressant dokumentär, speciellt äggen de intervjuade.

2013-05-20
helt okej
Ondskapt
2012-03-18
Intervjuoffren (regissörer/skådisar och den kvinnliga filmteoretikern) är sköna och bjussar på goa berättelser. Inte nog mycket tokigheter, lite ytlig, men med mycket filmklipp och ett bra tempo hela tiden. En kul liten sak som är sevärd om man uppskattar ämnet.
ulke666
2012-03-14
Ganska intressant dokumentär med hyfsade intervjuer varvat med klipp från diverse skitfilmer tex "Den omoraliske Mr. Teas". Givetvis snackas det även om bättre filmer.
DanneFAN
2011-12-26
De kunde ha lagt lite mer tid på ett färre antal filmer så man fick lite mer djup i filmen. Nu känns det som man snabbspolar och har man inte sett filmerna innan kan det vara svårt att hänga med.
Kimchi
2011-10-04
Saknar Mark Hartley's kärlek och entusiasm. Intervjuerna (bortsett från Landis och ett par till) är gjorda med personer utan direkt koppling och därför känns de marginella. Överlag är det en ganska bra överblick, men tyvärr blir man inte särskilt sugen på någon av filmerna.
Semiramis
2011-10-01
Väldigt intressant dokumentär som går igenom större delen av filmhistorien. Trots att jag har sett mycket grindhouse och liknande filmer förut fick jag drygt 10 till på vill se-listan nu.