2.6

Ambulansen

Två bröder flyr i en stulen ambulans efter ett rån, vars förtjänster är menade att gå till sjukvård för deras döende mamma. I ambulansen de stulit finns dock en hjärtsjuk patient som behöver återvända till sjukhuset omgående för vård.

Originaltitel Ambulancen
Alternativ titel The Ambulance, Ambulance
Regissör Laurits Munch-Petersen
Manus Laurits Munch-Petersen, Lars Andreas Pedersen
Genre Drama, Action, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Thomas Bo Larsen, Paw Henriksen, Helle Fagralid, Thorbjørn Hummel, Kim Sønderholm, Charlotte Bidstrup, Lauritz Munch-Petersen, Karin Rørbeck, Jennifer Wattam, Iben Miller

2008-07-29
Svagt manus gav tjatig film. Underhållningsvärdet är väl okej, men det är inte så att man jublar precis. (6/15)
finkelsmak
2006-06-22
lol danskarna o deras regler...
MilkMonkey
2006-06-20
oförutsägtbart förutsägbar . . . den som tror på att nämnda regler ska göra filmen nyskapande lär bli fett besviken. (förresten följer dom väl knappast 1 (varesig början eller slutet är i ambulansen) eller 2)
Snah
2006-04-19
Dock kul för Thomas Bo Larsen att få köra ambulans igen som han gjorde i Riket. :)
Snah
2006-04-19
Snudd på kalkonvarning.
snuttefilt
2006-03-04
väldigt komisk men med moraliska dilemman och sorg. otroligt välgjorda och verkliga scener
gedebao
2006-01-29
Helt ok. Fattar inte varför svenska action-filmer bara blir skit Danskarna klarar det mycket bättre.
FilmGuden
2006-01-17
Börjar smått lysande, med idén och uppfinningsrikedommen. Resten blir en mer tragisk och långstreckig historia. Men en rätt så okey dramakomedi. Fast slutet kanske inte är det direkt bästa.
Lawton
2006-01-05
Gillade den här mycket, trots att den var lite förutsägbar. Jag tycker att den borde räknas som en komedi också, fanns scener som jag skrattade skitmycket åt.
WinDrop
2005-12-01
Svag trea för all förutsägbarhet.