2.4

Ambulance

I denna actionpackade thriller från regissören/producenten Michael Bay, ber den dekorerade krigsveteranen Will Sharp som är i desperat behov av pengar för att betala för sin frus sjukvård, just den han vet att han inte borde be - hans adoptivbror Danny om hjälp. Danny, en karismatisk yrkesbrottsling, erbjuder honom istället att vara med på ett jobb: det största bankrånet i Los Angeles historia: 32 miljoner dollar. Eftersom hans frus liv står på spel, kan Will inte säga nej. Men när deras flykt går spektakulärt fel, kapar de desperata bröderna en ambulans med en allvarligt sårad polis och akutsjukvårdaren Cam Thompson ombord. I en höghastighetsjakt som aldrig tar slut, måste Will och Danny undvika ett massivt polisuppbåd, hålla sin gisslan vid liv, och på något sätt försöka att inte döda varandra, allt medan de utför den mest vansinniga flykten LA någonsin har sett.

Originaltitel Ambulance
Regissör Michael Bay
Manus Chris Fedak
Genre Action, Kriminalare, Thriller
Skådespelare Jake Gyllenhaal, Yahya Abdul-Mateen II, Eiza González, Devan Chandler Long, Garret Dillahunt, Jose Pablo Cantillo, Moses Ingram, A Martinez, Keir O'Donnell

Spook
2022-08-21
en av michael bays sämsta filmer skulle jag säga.
isecore
2022-08-13
Paint-by-numbers skrik-action från mästaren av löjligt actiontrams. Ungefär halvvägs igenom blir man på en och samma gång totalt överbelastad och vansinnigt uttråkad av att se folk skjuta på allt som rör sig, skrika sina repliker, och alla bilar som voltar in i folkmassor medan mexikanska banditer fräser åt varandra. Svag tvåa, jag vet inte varför jag ens ger den såpass generöst betyg.
PeterTheW
2022-04-24
Överdriven och allt sånt där såklart, men underhållande och rätt snygg. Mätt i Michael Bay-mått riktigt bra.