1.9

Amasonkvinnornas guld

Äventyrare beger sig till Sydamerikas skogar för att hinna före en drogkung till en hemlig skatt. Väl där stöter han på en amazonstam.

Originaltitel Gold of the Amazon Women
Alternativ titel Amazon Women, Quest for the Seven Cities
Regissör Mark L Lester
Manus Stanley Ralph Ross
Genre 70-tal, Äventyr
Skådespelare Bo Svenson, Anita Ekberg, Donald Pleasence, Richard Romanus, Bob Minor, Maggie Jean Smith, Bond Gideon, Susan Miller, Yasmine, Cheré Bryson, Mary Peters

idd
2018-11-18
Romantik i djungeln!
dudson
2018-09-12
Stört skön o flippad rulle. Med våran Swe hjälte Svensson. Allt är satans galet i denna skapelse. t,e,x i amazon bruttorna i new yorks skyskrapor som pangar iväg pilar i ryggen på folk. Sen Ekberg som stor- bröstad drottning bitch hiihii. epic" Svenssom kutar runt med blonderat svinto hår med fet självkänsla. Lägrar amazon sluts på löpande band. Pleasance är given i slem rollen med sin vita kavaj & svettiga flint%)
2017-05-20
Finfin film! Ormar, krokodiler och onda blåsrörsinfödingar. En rättrådig Bo Svenson, en lysande Donald Pleasance och en malplacerad Anita Ekberg (drottning över de blonda djungelamazonerna). Massor med raffel. (8+/15)
2014-12-07
raffel utan dess like då Bo Svenson blir mannen-hela-dagen och stöter på amazonkvinnor ledda av Anita Ekberg(?). Alla de vanliga detaljer för ett djungelraffel - ormar, infödingar, andra div elaka djur osv är med tillsammans med den alltid neurotiske och underbare Donald Pleasence. Den mannen måste bott i djungeln under det tidiga 80-talet eftersom han medverkade i massor av liknande mästerverk. Filmen i sig börjar hyfsat seriöst, men det går snabbt utför och blir lika korkat som man kan ana. Detta gör dock inget - för sån här underhållning skapas inte längre. En oseriös men av hjärtat vald 3:a.
RichardEk
2013-07-08
Det intressanta är att den ändå är från 1979, bara några år senare kom "Jakten på den försvunna skatten", så temat låg lite i tiden. Likväl är den dålig på alla sätt - dialog, trickeffekter, handling, skådespeleri. En del kan skyllas på låg budget, men inte allt, till exempel inte den mest träiga dialog jag genomlidit på film. Det är en tv-film verkar det som, men även filmer gjorda för TV förpliktigar en ambition att ha en lägstanivå.
AlbinWesley
2013-03-07
Föga förvånande att detta skulle va en riktig jävla skitfilm. Inte utan underhållningsvärde, men totalt hjärndöd och efterbliven på alla sätt. Riktig skit. Herre jävlar...
kennert
2012-05-20
Finns ingen trovärdighet i detta pekoral.
Ondskapt
2012-04-20
Superkorkad film med stort underhållningsvärde. Amazoner som kutar runt på taken i New York, Bo Svenson som lattjar runt i djungeln, amazonkvinnor i djungeln som är betydligt vitare än övriga infödingar, och som kan klockren engelska. Donald Pleasance skurk används lite för lite dock, han är ball när han pangar med sin puffra, uppbackad av två brudar som är ett par decimeter längre än honom. Ser lustigt ut. Nåväl, idiotisk film på många sätt, men gillar man knasigheter har man nåt att hämta här.
Shangri-La
2006-10-27
Mitt i amazonas djungel som är så farlig att endast en cynisk världsvan machoman fixar den finns svarta infödingar som förkroppsligar varje västerländsk kolonial fördom och en koloni smala vältränade amazoner som talar engelska och trånar efter männen som kommer dit. Trovärdigheten har inte varit lägre, men underhållningsvärdet är rätt högt.