3.3

Always: Sunset on Third Street '64

Året är 1964 och Tokyo håller i de olympiska spelen. Japan äntrar en ny era och det innebär förändringar i kvarteret där författaren Ryunosuke och bilreparatören Suzuki bor. I Suzukis hushåll börjar lärlingen Mutsuko att falla för en läkare, men skenet bedrar och frågan är om han är den han utger sig för att vara. Sonen Ippei vill dessutom bli rockstjärna, medan fadern vill att han en dag ska ta över familjeverksamheten. Ryunosukes adoptivson Junnosuke vill bli författare, samtidigt som Ryunouke, vars böcker tappar i popularitet, vill att han istället ska studera inför universitetsantagningarna.

Originaltitel Always san-chôme no yûhi '64
Regissör Takashi Yamazaki
Manus Takashi Yamazaki, Ryota Kosawa
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Hidetaka Yoshioka, Shin'ichi Tsutsumi, Koyuki, Maki Horikita, Masako Motai, Tomokazu Miura, Hiroko Yakushimaru, Yôsuke Asari, Mitsuru Hirata, Kazuki Koshimizu, Shôta Sometani, Kenta Suga, Motoki Kobayashi, Ayame Koike

HerrNenne
2018-10-20
Ett rejält steg ner mot de föregående med riktigt svaga historier den här gången, och där crescendot på en av dem faktiskt får mig att fundera allvarligt att sätta en etta på den här, för det är vedervärdigt. Det som räddar filmen är karaktärerna och deras historier som man tar med sig från de tidigare filmerna, här blir man tyvärr slutgiltigt besviken på hela sagan.
daniel77
2016-05-26