2.2

Alone

Låt dig dras in allt djupare i Alex galna värld. Torterad av dom hemska rösterna från förr söker Alex efter flickan som kan lugna skräcken i hans plågade själ. Rädslan smyger sig allt närmare Alex och lämnar ett spår av döda kroppar efter sig. Kommissarie Hannah är den mordutredare som gör ett desperat försök att pussla ihop mysteriet då han dras in allt djupare in i en skräckfylld tillvaro.

Originaltitel Alone
Regissör Phil Claydon
Manus Paul Hart-Wilden
Genre 2000-tal, Skräck
Skådespelare John Shrapnel, Miriam Margolyes, Laurel Holloman, Isabel Brook, Rick Wakeman, Caroline Carver, Claire Goose, Susan Vidler, Claudia Harrison

Toxx
2009-03-18
Har de snott omslaget från Scream rakt av? Eller var det nån annan som var före Scream?
2006-11-25
Såg den för andra gången, och då med höga förväntningar. Den höll!
Zola
2005-07-26
den var udda
Ninaw
2004-08-04
Astråkig. Men de sista fem minuterna var spännande. Satte en etta på filmen men se när jag skulle gå och lägga mig så blev jag skiträdd i efterhand... Hörde den där sjuka rösten i mitt huvut och blev helt nojjig i mörkret!! Var tvungen att gå upp för att få bort de där ljudeffekterna och den krypande obehagskänslan.... Nästan så man ska höja till en tvåa bara för det...
matsymats
2004-05-29
Filmen börjar rätt bra, men tappar allteftersom den skrider framåt. I slutet har precis allt försvunnit. Extremt korkad sistadel och skådespelarinsatser man bara kan hångarva åt.
Sinner2640
2004-05-10
mycket jobbig klippning, filmning och ljudeffekter... påminner om en mtv-reklam! ush!
2004-04-18
Kan det ha varit de låga förväntningarna som fick mig att överväga att sätta en femma på denna film? Ruskigt cool film, med spännande klippning och överjävliga ljudeffekter. Samt en bonus för Rick Wakemans medverkan. Jag ser definitivt fram emot Claydons nästa film.