2.5

All the Kind Strangers

Ett gäng föräldralösa barn som bor i ett stort avlägset hus i ett träsk lurar ditt vuxna som de sen låser in och tvingar att agera som deras föräldrar.

Originaltitel All the Kind Strangers
Alternativ titel Evil in the Swamp
Regissör Burt Kennedy
Manus Clyde Ware
Genre 70-tal, Thriller
Skådespelare Stacy Keach, Samantha Eggar, John Savage, Robby Benson, Arlene Farber, Tim Parkison, Patti Parkison, Brent Campbell, John Connell

jonbo
2017-03-22
Lite lagom skruvad 70-tals obskyritet.
idd
2008-06-23
intressant story men all mystik kring barnen röjs undan redan första 10 minuterna då regissören kände det nödvändigt att övertydligt förklara hela handlingen direkt när han kommer till huset å därmed blir filmen mest bara ointetsägande å tråkig..
Dele
2007-09-08
Slutet kändes lite som en besvikelse men annars höll denna film intresset väl uppe och var faktiskt lite obehaglig (p.g.a. att karaktärerna skildrades på ett iallafall hyfsat levande sätt, och inte så otroligt stereotypt, konstlat och trist som annars är så vanligt i filmbranchen).
Docklands
2007-04-14
Orginel och rolig idee i fin miljö, men ibland blir den lite för seg trost att den bara var lite mer än en timme lång