2.3

Alien vs. Predator

En satellit upptäcker en pyramid begravd under isen på Antarktis. En expedition åker dit, bara för att upptäcka att det är den plats på jorden som Predators använder för att jaga Aliens. Och människorna fastnar i mitten med små möjligheter att ta sig ut.

Originaltitel Alien vs. Predator
Alternativ titel AvP
Regissör Paul W S Anderson
Manus Paul W S Anderson
Genre Action, Thriller, Skräck, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Raoul Bova, Colin Salmon, Lance Henriksen, Ewen Bremner, Sanaa Lathan, Tommy Flanagan, Agathe De La Boulaye, Joseph Rye, Carsten Norgaard, Sam Troughton, Petr Jákl, Pavel Bezdek, Kieran Bew, Carsten Voigt, Jan Filipenský, Adrian Bouchet, Liz May Brice
Filmnummer 19967

Skapad 2019-11-09 av Loomis
Så har återigen två gigantiska huvudrollsinnehavare fått dela på speltiden och placerats i en och samma film. Nyligen var det skräckgubbarna Jason och Freddy som gjorde samma sak men denna gång...   Läs mer »

Skapad 2019-11-09 av marfil
”X vs Y” är ett klassiskt grepp inom genrefilm, alltifrån ”Frankenstein vs. Dracula” till ”Freddy vs. Jason” och ”Van Helsing.” och ”Alien vs. Predator” är väl inte varken bättre eller ...   Läs mer »

menschenfeind
2022-02-17
Töntigt manus, fåniga 3D-klipp och Andersons i allmänhet tröttsamma Mortal Kombat-estetik, ihärdigt poserande och en total avsaknad av återhållsamhet - det här var precis så dåligt och tonalt opassande som man kunde väntat sig av WS.
2021-07-13
Nja, jag gillar filmerna var för sig, men tillsammans?
Starkbröl
2021-06-22
Inte så pjåkig egentligen, även om skräckkänslan inte riktigt förmår ersätta gemytet.
Trangor
2018-05-08
Den här filmen hade förutsättningar för att bli riktigt bra, men faller på skådespelet, fotot, genomförandet och idén. Hade lovande Tomb Raider-känsla vid uppbyggnaden, men urartade snabbt när saker började hända. Dess pekorala kvaliteter ger dock filmen en viss behållning.
deswhip
2016-07-25
Egentligen kanske den bara förtjänar en trea men jag ger den en fyra bara för att den var så förvånande bra. Jag tycker Alienfilmerna blir bäst om man bortser från trean och fyran som inte passar ihop och gör ettan och tvåan rättvisa. Men den här passar in och det blev ju en positiv mycket glädjande överaskning när man såg den första gången.
federico033
2016-06-28
Jag älskar cheesecake, men det är en mastig bakelse och tar du mer än en bit så får man kväljningar. Samma här; både predator och Alien är ikoniska filmmonster med två filmer var som är bland det bästa i sitt genre. Men lägg det på varandra och det blir bara för mycket
Thavox
2015-11-14
En stark trea. Riktigt bra action, inte så bra koppling till Alien-universat kanske och kyla kan Hollywood f.n inte hantera alls. Men, som sagt, schysst action!
jezebel
2015-11-05
Går att titta på och får därför en 2:a. Sett i relation till vilken tradition den ansvarar för (Alien) så är det en katastrof. Bara själva grejen med en pyramid nedborrad i isen? Plågsamt tveksam story.
2014-10-26
Detta är skräp och skit och inte värd att skriva mer om.
answai
2014-09-04
Ok, detta är ren skit, men på något sätt lite roligt.