1.8

Alien from the Deep

Vetenskapsmän sysslar med något obskyrt experiment på ett kärnkraftsverk på en avlägsen ö, Kärnavfallet slängs rakt ner i en närliggande vulkan. Miljövänner vill stoppa det hela, men samtidigt kraschar ett rymdskepp i en sjö i närheten.

Originaltitel Alien degli abissi
Regissör Antonio Margheriti
Manus Tito Carpi
Genre Skräck, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Charles Napier, Luciano Pigozzi, Daniel Bosch, Julia McKay, Robert Marius

niebaotan
2020-10-03
Det här är på de flesta plan riktigt taffligt, men visst har den ett underhållningsvärde, och i ett fåtal scener glimmar Margheriti till i slutskedet av sin fina karriär. 2/5
2017-08-07
En omtitt efter många år och den är inte så tokig om man bara stänger av hjärnan och vill ha ostig italiensk skräck med lite djungelraffel. Fult monster, Margheritis sedvanliga sprängda modeller och massa annat trams.

2012-04-13
Bedrövlig film egentligen, med kassa effekter och dåligt manus, men den har ändå något visst som det är svårt att sätta fingret på.
craptastic
2011-07-07
Rätt tam alien rulle om ett monster som kommer ner till jorden pga utsläpp. Monstret är inte alls så där coolt som på omslaget. Rätt fattigt berättad dessutom. Men godkänd!
idd
2010-01-28
sjysst dumaction av margheriti.. ful rymdvarelse å ful dialog..
Noseman2005
2008-09-28
En av få filmer som verkligen klarar kalkon-testet! Underbart!
volvo_240
2008-03-30
Såg den igen nu och höjer till en trea.
2007-10-07
Denna slår det mesta!
Malaikatmaut
2006-11-16
Meh! Den är ju skitbra, ju! ...ja, iaf översättningen. Den grymmaste översättning jag någonsin erfarit. XD
2006-09-11
Så fruktansvärt dålig och billig. Varför ?