2.4

Ali G Indahouse

Ali G blir med hjälp av vice premiärministern invald i Parlamentet. Målet är att genera och skymfa den sittande premiärministern. Ali G lyckas få nys om en konspiration som går ut på att det skall byggas en ny flygplatsterminal som sopar bort hela förorten Staines från kartan. Givetvis uppdagas det sexskandaler bland politikerna och det gäller för Ali G att parera alla svårigheter så att förorten Staines räddas och de goda vinner.

Originaltitel Ali G Indahouse
Alternativ titel Ali G Indahouse: The Movie
Regissör Mark Mylod
Manus Dan Mazer, Sacha Baron Cohen
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Sacha Baron Cohen, Michael Gambon, Charles Dance, Kellie Bright, Rhona Mitra, Martin Freeman, Barbara New, Ray Panthaki, Emilio Rivera, Paul Clayton, Olegar Fedoro, Tony Way, Eileen Essell, Daniela Lavender, John Scott Martin, Graham McTavish, Naomi Campbell, Nabil Elouahabi, Gina La Piana, Dana de Celis, Anna Keaveney

Sheepy
2022-09-03
Det funkar hyfsat när den enbart försöker vara en töntig komedi, även om de flesta skämten är enkelspåriga, uppenbara eller bygger på missförstånd. Beslutet att däremot försöka kombinera det med en övergripande historia (lite Johnny English vibbar) fungerar sämre. Det var absolut helt klart rätt beslut att både filmatiseringarna av Borat och Brüno fick vara mer i sketchformat.
Tatty
2020-08-10
Helt okej!
2016-10-30
Förväntar man sig att filmen ska vara som TV-serien blir man nog väldigt besviken. Jag blev det i alla fall. Storyn är riktigt kass och som helhet är filmen bara larvig och tråkig.
CinemaStrange
2015-11-18
Dom skulle verkligen få till B känslan för att göra filmen ännu värre och det lyckades dom med, va jag har kvar nu är Brüno...
2014-10-25
ALI G är ju störtskön. Roligt och underhållande. Skådespelerskan Rhona Mitra förgyller tillvaron lite extra här.
FEMELLERETT
2012-11-09
Sacha Baron Cohen är alltid sevärd, men det här var inte speciellt kul. (1/2)

2012-05-23
Detta är inte i närheten av Borat eller Brüno. Fantasilöst och fjantigt, och rent ut sagt en plåga att ta sig igenom.
thetramp
2012-02-02
asså seriöst fan va dålig de kunde likagärna gjort typ en bra film
lekke
2011-12-29
Såg fem första minuterna. Det räckte för att sätta betyg.
Ghostface
2011-12-22
Att kunna hålla karaktärer på det sättet Sasha gör är bara det en ny typ av humor som känns fräsch. Ali G består mer av roliga sketcher än en genomrolig komplett film.