2.6

Äktenskapsleken

Skulptrisen Tora är gift för fjärde gången, nu med skulptören Gunnar. Han har svårt för hennes framgångar, och det gnisslar i äktenskapet.

Originaltitel Äktenskapsleken
Regissör Ragnar Hyltén-Cavallius
Manus Karl-Gerhard
Genre Drama, Komedi, 30-tal
Skådespelare Einar Axelsson, Zarah Leander, Karl Gerhard, Gösta Cederlund, Harry Roeck Hansen, Ragnar Widestedt, Elsa Carlsson, Karin Swanström, Åke Ohberg, Rune Carlsten, Maritta Marke, John Norrman

labi
2019-02-18
30-talskomik när den var som bäst. Karin Swanström är fullständigt magnifik!
FabianBom
2015-11-04
har sin charm till och från
yrkeschaufföre
2015-09-30
Det är visserligen sex år sen jag såg den sist men att se hela utan att känna igen något är ett slags betyg, och nu sänker jag till det.
stri70
2014-07-15
Handlingen är ganska tunn, men Zarah Leander är alltid Zarah Leander!
yrkeschaufföre
2009-10-07
Tråkig och ganska meningslös.
kennert
2009-10-04
Typisk 30-talare.
jep
2009-10-01
Den glimtar till ibland, mycket tack vare manuset.
goeran
2009-05-28
Zarah Leander är strålande i denna underhållande komedi som har ett mycket bra feministiskt budskap.
Mankku
2007-01-06
Nej, regissören är ingen idiot. Ragnar Hyltén-Cavallius har talang, vilket han förutom i denna film även visar i Flickorna Gyurkovics, Ungdom, Kungen kommer och Vingar kring fyren!
Östpackarn
2003-07-01
världens sämsta tajming och ganska meningslös som de flesta gamla matinéer. men Tora är störtskön, intressant ändå om den framgångsrika kvinnan som hela tiden får skit för att hon är stark. kul att hennes obegåvade man får ställa ut på lilla torget i Bondhålan, och är nöjd med det! jag saluterar..