2.8

Akitsu onsen

En student ingår i en självmordpakt med en ung kvinna när Japan förlorar kriget.

Originaltitel Akitsu onsen
Alternativ titel An Affair at Akitsu, Akitsu Springs
Regissör Yoshishige Yoshida
Manus Yoshishige Yoshida
Genre Drama, 60-tal
Skådespelare Mariko Okada, Hiroyuki Nagato, Sumiko Hidaka, Asao Koike, Shigeru Kôyama, Kojiro Kusanagi, Akira Nagoya, Masako Nakamura, Fukuko Sayo, Tsutomu Shimomoto

MaraJade
2010-10-30
Visuellt en väldigt fin film, tyvärr är handlingen inte så bra och jag fick till slut se den i omgångar för att orka med den hemskt melodramatiska handlingen med den på tok för överdådiga musiken.
parnasso
2007-03-16
det finns detaljer och sekvenser som är bra, mycket bra, till och med lysande, men helheten haltar lite. och musiken är både påträngande och über-dramatisk på ett inte så smickarnde sätt...
arvidsollenby
2007-03-09
force: en stor besvikelse som får en femma? vad får då de positiva överaskningarn, leler har du tryckt fel betyg?
Morayeel
2007-03-07
Jag nöjer mig med "besvikelse". Även om förväntningarna var ganska höga. En riktigt onödig dussinfilm. En kräk-tråkig relationsmelodram. Fina bilder på sina ställen, men ett manus utan kvaliteter. Nya vågen? Nej, gamla vågen. Som inte har kraft att välta en jolle.
Hangaround
2007-03-06
En underbar melodram, lika oväntad som fallande snö på en sommardag. Medveten, överdriven, ironisk, dåligt tempo och stark kamera. Allt i vackra färger, mattade av årens tänder.
force
2007-03-06