2.7

Ah Fu

"Tiger" Mong Fu är en professionell Muay Thai boxare som i blint raseri dödar en motståndare utanför ringen. Han döms till 13 års fängelse. När han kommer ut får han reda på att hans livs kärlek har dött och att han har en dotter. Samtidigt som han försöker ta igen förlorad tid med sin dotter gnager hans samvete. Han bestämmer sig för att ta sig an den sexfaldige världsmästaren i Muay Thai för att sona sitt brott.

Originaltitel Ah Fu
Alternativ titel A Fighter's Blues
Regissör Daniel Lee
Genre 2000-tal, Drama, Romantik
Skådespelare Andy Lau, Takako Tokiwa, Intira Jaroenpura, Apichaya Thanatthanapong

Ningyou
2008-07-05
Jag stängde av efter halva filmen, så 1:an jag ger den gills väl inte riktigt. Vad är grejen med den kassa engelskan? Dåliga fightscener och dåligt skådespeleri. Den känns bara pinsam. Detta är då första halvan av filmen, men resten lär ju inte vara bättre.
peterclash
2005-08-31
Fast ändå inte som Rocky, men jag störde mig också på det utdragna sentimentala.
NHL
2004-08-08
Lite mycket romantiskt dravel för min smak. Muay Thai fighten i slutet är rena Rocky spektaklet.