2.6

Age of Heroes

Den sanna historien om bildandet av Ian Flemings enhet 30 Commando, en föregångare för elitstyrkorna i Storbritannien.

Originaltitel Age of Heroes
Regissör Adrian Vitoria
Manus Adrian Vitoria, Ed Scates
Genre Krig, 2010-tal
Skådespelare Sean Bean, Danny Dyer, James D'Arcy, Izabella Miko, Sebastian Street, William Houston, Daniel Brocklebank, Guy Burnet, Aksel Hennie, Rosie Fellner, John Dagleish

92axha10
2017-03-29
Örnnästet utan budget och utan allt som gjorde örnnästet bra.
KyLLo
2017-03-16
Jag såg lite och den kändes genast billig och tafflig. Ska det vara krigsfilm måste det finnas en kvalitetskänsla.
2017-02-18
Rak krigshistoria utan krussiduller. De får ett uppdrag, det skjuts och jagas. Enkel men effektiv produktion och lätt att gilla om man gillar WWII som tema.
Dream
2016-11-13
Fräckt filmnamn och lite "pang! pang!" men inte så mycket mer! Känns lite 60 - 70 - tals stil över det hela , snubbar som går runt och försöker se tuffa ut, skriker lite och skjuter i mellan åt utan någon större inlevelse. En klassisk dussin krigsproduktion där det inte bjuds på något speciellt. Finns utan tvekan bättre krigsrullar ifall man är intresserad av det.
Rele
2014-06-21
En ok krigsfilmen. Några bra skådespelare höjde filmen till en trea.
Kurosawafan
2014-01-12
lite 12 fördömda män, lite örnnästet, lite B mixa och glöm att smaka av Bean är alltid bra
Djason
2013-10-01
Pampigt filmnamn och pampig filmmusik, men sen tar det pampiga slut. Visst är det en helt ok krigsfilm, men det går inte komma ifrån att det är mycket lågbudget över den. Slutet är också riktigt dåligt.
Sir_Lord
2013-09-12
Märks att det är en lågbudgetrulle. Men helt okej
PeterTheW
2013-08-13
Helt okej om än lågbudget.
Philips
2013-05-25
Den börjar lite trevande med en "actionsekvens" innan "förberedelserna" inför "uppdraget" (med de obligatoriska personmotsättningarna) tar vid. Sedan följer "uppdraget". Allt enligt standardmall 1A. Nåväl, det går att titta på med lite god vilja.